اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی برای جبران تحریم‌ها

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی، از سرمایه‌گذاری 6.1 میلیارد دلاری پنج شرکت صنعتی و معدنی برای جبران تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی خبر داد.

سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی برای جبران تحریم‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید زرندی در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اظهار داشت: باید بهره‌وری فناوری‌محور در کارخانه‌ها ایجاد شود زیرا آینده کشور از آن تولید فناورانه است.

وی افزود: بنگاه‌های تولیدی باید در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند چرا که افزایش مقیاس شرکت‌ها معیاری است که با نوآوری در شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی از برنامه‌ریزی وزارت صنعت برای شبکه‌سازی بین بنگاه‌های بزرگ و کوچک خبر داد و گفت: این اتفاق می‌تواند نجات‌بخش صنعت کشور باشد. 

زرندی با بیان اینکه در کره جنوبی حدود 10 شرکت اصلی بزرگ در اقتصاد شکل گرفته که هم در اقتصاد کره و هم در اقتصاد جهان نقش‌آفرین بوده‌اند، عنوان کرد: در ترکیه نیز 10 برند جهانی هدف‌گذاری شده تا در عرصه جهانی پیشتاز باشند.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی واحدهای تولیدی در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته است، افزود: این کار با معیارهای ساده شامل اشتغال، صادرات و ارزش افزوده صورت می‌گیرد که در این راستا 100 شرکت برتر شناسایی شده‌اند.

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی ادامه داد: این شرکت‌ها شامل 39 شرکت پتروشیمی شیمیایی‌، 20 شرکت معدنی، 20 شرکت در حوزه ماشین‌سازی و نیرو محرکه و همچنین 21 شرکت غیر فلزی هستند.

زرندی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با این 100 شرکت مکاتبه‌ کرده‌ایم تا در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: قرار بود جلساتی در این راستا با حضور صنعت داشته باشیم که به دلیل شیوع کرونا تشکیل نشد.

وی افزود: تا به حال 23 شرکت برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام آمادگی کردند و 80 پروژه توسط آنها پیشنهاد شده است که امروز پنج شرکت شامل چادرملو، ماشین‌سازی اراک، آلومینیوم المهدی، شیرین عسل و نفت سپاهان برای این مسئله تفاهم‌نامه امضا می‌‌کنند.

معاون وزیر صنعت در امور برنامه‌ریزی با بیان اینکه این پنج شرکت جزو اولین شرکت‌هایی هستند که اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: 6.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط این شرکت‌ها صورت خواهد گرفت.

زرندی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها می‌توانیم نبود کشورهایی که به دلیل تحریم‌ها از اقتصاد ایران روی برگردانده‌اند را با کمک سرمایه ملی جبران کنیم.

به گفته وی، در گام اول 100 شرکت و در گام بعدی نیز شرکت‌های دیگر در این زمینه فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول