اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم رعایت بی‌طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات سمنان

استاندار سمنان با اشاره به انتخابات پیش رو در سال آتی، بر رعایت اصل بی‌طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات این استان و عوامل اجرایی تأکید کرد.

لزوم رعایت بی‌طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در آیین سرور و شادی به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، حضرت عباس (ع) و روز جانباز و حضرت سجاد (ع) که با حضور خانواده شهید والامقام سعدی برگزار شد، اظهار کرد: صندوق‌های رأی محلی برای اعمال‌نظر مردم است و باید شرایطی فراهم کنیم تا تمامی مردم از اقشار و سلیقه‌های مختلف، از این حق خود که جزئی از قانون اساسی کشور است، استفاده کنند و مردم‌سالاری بیش از پیش جلوه پیدا کند.

وی افزود: قطعاً افرادی در این میان با انگیزه سیاسی به دنبال عدم مشارکت بالای مردم در انتخابات هستند و برخی نیز با توجه به اینکه به مبانی انقلاب اعتقادی ندارند و به دنبال کاهش مشارکت سیاسی هستند که باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

آشناگر تأکید کرد: قهر کردن مردم با صندوق‌های رأی، هیچ مشکلی از کشور را حل نمی‌کند؛ بلکه فرصتی مهم است تا با آزمون و خطا، از آن استفاده کرده و افرادی که می‌توانند به مردم خدمت کنند را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: به هر میزان مشارکت مردم در امر انتخابات افزایش یابد، انسجام، یکپارچگی و تعلق‌خاطر مردم به کشور افزایش یافته و درصد خطای ما کمتر خواهد شد، پس ضرورت دارد تا با اقدامات خود در راستای افزایش مشارکت سیاسی مردم گام برداریم.

استاندار سمنان سال ۹۹ را سال سختی برای ملت دانست و با بیان اینکه به‌واسطه تحریم‌ها و فشار اقتصادی شدید، در معیشت مردم مشکلاتی ایجاد شد، افزود: همچنین بیماری کرونا نیز دیگر مؤلفه‌ای بود که علاوه بر ایران، تمام دنیا را فرا گرفت و شرایط زندگی را سخت کرد و در این برهه بسیاری از متخصصان، هنرمندان و همکاران ما در دولت و علوم پزشکی جانشان را فدای مردم کردند.

وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات، جلوه‌های همراهی، همدلی و همبستگی مردم نیز در سال ۹۹، بسیار چشم‌نواز و پرشکوه بود، گفت: این همدلی و حضور به‌گونه‌ای بود که در بحث مقابله با بیماری کرونا همراهی خوبی بین مردم و مسؤولان با کمک خداوند شکل گرفت تا امروز شاهد به ثبات رسیدن وضعیت باشیم و امیدواریم سال آینده با تکمیل واکسیناسیون این بیماری در کشور ما ریشه‌کن شود.

آشناگر خاطرنشان کرد: ملت ما در سال ۹۹، مقابل دسیسه‌های آمریکا مقاومت کرد و به ثمره این مقاومت و لطف خداوند، آدم عربده‌کشی که داغ شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر دل ما گذاشت و فشار به جامعه ما وارد ساخت، شکست خورد.

وی بیان کرد: زمستان با تمام سختی‌ها گذشت و در بهار، با هزاران امید برای شکوفایی کشور با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب، در جهت رفاه و شکوفایی اقتصادی گام برمی‌داریم.

وی بیان کرد: از تک‌تک شما همکاران استانداری، فرمانداری و بخشداری‌های تابعه که به‌عنوان بخشی از مردم و در این شرایط سخت در کنار مردم قرار گرفته و حتی یک روز از ارائه خدمت به مردم باز نایستادید، قدردانی می‌کنم.

استاندار سمنان با اشاره به انتخابات پیش رو در سال آتی، بر رعایت اصل بی‌طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات و عوامل اجرایی تأکید کرد و گفت: باید به سمتی گام برداریم تا شرایطی سالم و امن را برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند در انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح ازنظر خود بر اساس برنامه‌های ارائه شده را انتخاب کنند؛ چراکه این مهم نمونه بی‌نظیر مردم‌سالاری است.

عزت و اقتدار کشور مرهون رشادت شهداست

آشناگر گفت: امروز ایران اسلامی در قله‌های افتخار، اقتدار و عزت و استقلال قرار دارد که این مهم مرهون رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و ثمره خون شهدایی است که جان خود را برای این نظام، انقلاب و کشور فدا کردند.

وی گفت: روز پاسدار و جانباز و میلاد حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت سجاد (ع) و اعیاد شعبانیه را به برادران سپاه، جانباز، اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

استاندار سمنان ادامه داد: خوشا به حال شهدا و خانواده آنها و همچنین خوشا به حال ما که بر سر سفره این شهیدان و مجاهدان نشسته‌ایم و امیدواریم خداوند به ما عنایتی داشته باشد تا قدردان این نعمت بزرگ شهدا و حضور خانواده و معظم آنان باشیم.

آشناگر با بیان اینکه همواره دوگانه‌های عشق و شجاعت بین تمامی شهدا مشهود است، اظهار کرد: امیدواریم روحشان با روح شهدای کربلا هم‌نشین شده و خداوند متعال به ما اندکی از روحیه این شهیدان را عنایت کند.

وی خاطرنشان کرد: برای خودم و تمام کسانی که دوستشان دارم آرزو می‌کنم، خداوند آخرین لحظه زندگی ما را در شهادت قرار دهد؛ چراکه بزرگ‌ترین لطف عنایت خداوند به یک بنده شهادت است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول