اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبی میزبان صهیونیست‌ها؛ رونق روسپی‌گری، مواد مخدر و پولشویی

در پی سازش ابوظبی و تل‌آویو و به تبع آن تشدید فعالیت‌ باندهای تبهکار و فاسد صهیونیستی در امارات، اکنون گزارش‌های خبری حاکی از آن است که دبی به جولانگاه باندهای فساد صهیونیست تبدیل شده است.

دبی میزبان صهیونیست‌ها؛ رونق روسپی‌گری، مواد مخدر و پولشویی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از تصمیم روز گذشته تل‌آیو درباره تعیین یک نماینده دائم برای پلیس این رژیم در امارات، پایگاه خبری شبکه «الجزیره» با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در منابع عبری‌زبان خبر داد که علت این تصمیم و استقبال ابوظبی از این گام، تشدید فعالیت‌ باندهای تبهکار صهیونیستی پس از عادی‌سازی روابط در امارات است.

این وبگاه قطری ابتدا به خبر روز گذشته وبگاه عبری‌زبان «واللا» درباره اعلام «امیر اوحانا» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و  در این خصوص گزارش داده است که اعلام تل‌آویو درباره دست‌یابی به تفاهماتی با امارات در خصوص تبادل نمایندگان پلیس میان تل‌آویو و ابوظبی، بیانگر افزایش فعالیت باندهای صهیونیستی سازمان‌دهی شده در امارات است آن هم درست پس از گذشت  کمتر از شش ماه از امضای توافق عادی سازی روابط میان دو طرف.

الجزیره اشاره می‌کند که این گام پس از آن برداشته شد که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با «سیف بن زاید» همتای اماراتی خود و معاون نخست‌وزیر امارات تماسی تلفنی برقرار کرد و به او اطلاع داد که این وزارتخانه و پلیس تل‌آویو تصمیم گرفته‌اند نماینده‌ای دائم در امارات تعیین کنند که بر اساس گزارش واللا، طرف اماراتی رضایت خود را از این تصمیم ابراز کرده و به آن پاسخ مثبت داده است.

طبق تصمیم اوحانا، پلیس رژیم صهیونیستی برای خود یک وابسته و نماینده دائم با رتبه نظامی سرهنگ دوم و البته مطابق با عرف دیپلماتیک هیأت‌های صهیونیستی با مدت زمان مأموریت چهارساله در امارات تعیین خواهد کرد.

نماینده پلیس رژیم صهیونیستی مسئول تماس‌ها و ارتباط با پلیس محلی امارات خواهد بود و بر روابط پلیس تل‌آویو با پلیس ابوظبی نظارت خواهد داشت و در عین حال، در صورت لزوم، در موارد کیفری، هماهنگی و همکاری‌های لازم را با طرف اماراتی انجام خواهد داد. 

گام دو جانبه

طبق گزارش واللا، پیش‌بینی می‌شود که این گام، دوجانبه باشد بطوریکه برآوردهای تل‌آویو حکایت از آن دارد که امارات نیز علاقمند به اعزام یک نماینده ویژه دائم از پلیس این کشور به فلسطین اشغالی است آن هم درست پس از آنکه رسانه‌های عبری‌زبان از فعالیت‌های گسترده باندهای تبهکاران صهیونیستی علی‌الخصوص در دبی پرده برداشتند.

والا روز گذشته اظهاراتی را از امیر اوحانا در این خصوص نقل کرد و نوشت: «از زمان امضای توافق صلح میان امارات و اسرائیل، ما اقدام کردیم و روابط و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف مربوط به امنیت داخلی عمیق‌تر کردیم. پلیس اسرائیل در امارات در تقویت و عمیق‌تر کردن این روابط به نفع و رفاه ساکنان... سهیم خواهد بود».

الجزیره با اشاره به این اظهارات می‌نویسد: «وزیر امنیت داخلی اسرائیل اعتقاد دارد که اعزام هیأت پلیس اسرائیل به امارات روابط عادی‌سازی روابط میان دو طرف را توسعه می‌دهد؛ روابطی که از زمان امضای توافق ابراهیم (توافق عادی‌سازی روابط) در جریان جشنی در کاخ سفید در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ شکل گرفت».

این وبگاه قطری همچنین خاطر نشان می‌کند، در توافق عادی‌سازی روابط که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به امضاء رسید، بر لزوم برقراری روابط کامل دیپلماتیک تأکید شده است.

روسپی‌‌گری و پولشویی

الجزیره گزارش داد که پس از گذشت سه ماه از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان دو طرف و به طور مشخص در ابتدای ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، گزارش‌های منابع صهیونیستی حکایت از آن داشت که رؤسای باندهای بزرگ تبهکار در فلسطین اشغالی فعالیت خود را در امارات علی‌الخصوص در دبی آغاز کرده‌اند آن هم از راه پولشویی، دلالی املاک و انجام معامله مواد مخدر با باندهای بین‌المللی.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا در گزارشی به پشت‌برده فعالیت‌های باندهای سازمان‌دهی‌شده صهیونیستی در امارات پرداخته و در این خصوص مدعی شده است که این موضوع مربوط فعالانی عربی-یهودی از ساکنان فلسطین اشغالی است که از زمان آغاز پروازهای گردشگری میان فلسطین اشغالی و امارات، از این اقدام سوءاستفاده کرده‌اند و فعالیت‌های خود را با معامله‌های جهانی مواد مخدر در کنار خرید املاک در شهرهای مختلف امارات آغاز کرده‌اند.

یک افسر بلندپایه  پلیس رژیم صهیونیستی از مکانیزم و شیوه فعالیت این باندهای سازمان‌دهی شده پرده برداشته و در این باره گفته است: «آنها به واسطه نمایندگان خود که آنها را به امارات می‌فرستند، فعالیت دارند و کار می‌کنند. برخی از رؤسای این سازمان‌های مجرمانه خود را به عنوان بازرگانان اسرائیلی معرفی می‌کنند و این واقعیت را که آنها مجرمانی خطرناک هستند، مخفی می‌کنند و معاملات مواد مخدر به ارزش ده‌ها میلیون دلار انجام می‌دهند».

مواد مخدر و دلالی املاک

بر اساس گزارش الجزیره، افسری که پیشتر به او اشاره شد، همچنین اظهار داشته است: «در اینجا صبحت ما از معاملات و در اختیار گرفتن املاک و شراکت تجاری در برخی پروژه‌‌های غذایی، هتل‌ها و همچنین تجارت مواد مخدر است. برآورد ما آن است که سعی این مجرمان در سال اول عادی‌سازی روابط بر پولشویی صدها میلیون دلار در دبی خواهد بود».

 الجزیره در ادامه گزارش خود به طرح پلیس رژیم صهیونیستی موسوم به «طرح پلکان» اشاره می‌کند که بر اساس آن، باندهای تبهکار بزرگ در فلسطین اشغالی پس امضای توافق عادی‌سازی روابط در دبی پدیدار خواهند شد و عمده فعالیت‌های آنان از راه شرکت‌های جعلی بر پولشویی متمرکز خواهد بود.

طرح پلکان، طرحی از پیش طراحی شده با هدف اجرا و استفاده در آینده برای مقابله و حل معضلات است.

این وبگاه قطری در ادامه می‌گوید که در ابتدای سال ۲۰۲۰، پیش‌بینی‌های طرح پلکانی پلیس «اسرائیل» درباره احتمال فعالیت‌ سازمان‌های تبهکار در امارات قوت گرفته است بطوریکه یک محموله ۷۵۰ کیلوگرمی کوکائین در بندر «اشدود» با تأمین مالی مجرمان اسرائیلی که در دبی با بازرگانان اماراتی فعالیت دارند، توقیف شده است.

مطابق با این گزارش، کشتی حامل این محموله  ۷۵۰ کیلوگرمی کوکائین از مبدأ گواتمالا حرکت کرده و پس از عبور از بندر «آنتورپ» در بلژیک در بندر اشدود در فلسطین اشغالی لنگر انداخته است.

برآوردهای پلیس رژیم صهیونیستی حاکی از آن است، گروه‌های تبهکاری که پیشتر از آنها نام برده شد، در این معامله دست داشته‌اند و با این معامله سودی بالغ بر ۷۰ میلیون دلار وارد فلسطین اشغالی می‌کردند آن هم با حمایت مالی از این معامله که با همکاری مجرمان صهیونیستی مستقر در دبی و بازرگانانی از امارات صورت گرفته است.

زنا و تجارت زنان

الجزیره می‌گوید که فعالیت‌ها و همکاری‌های باندهای تبهکار اسرائیلی و بازرگانان محلی اماراتی پیش از امضای توافق عادی‌سازی روابط نیز وجود داشته است. این وبگاه قطری در این خصوص به گزارش‌های پلیس رژیم صهیونیستی استناد می‌کند که در آن، به تحرکات بسیاری از این عناصر اشاره شده؛ عناصری که با استفاده از پاسپورت‌های خارجی از فلسطین اشغالی گریخته‌اند و وارد امارات شده‌اند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی بر پایه مشاهدات میدانی اقداماتی از قبیل تجارت زنان، گردشگری جنسی، فروش خدمات مروبط به روسپی‌گری حتی در مجلل‌ترین هتل‌های دبی پرداخته و در این باره گزارش داده است، بسیاری از افرادی که در باندهای مذکور فعالیت‌ داشته‌اند، پیش از امضای توافق عادی‌سازی روابط با امارات وارد این کشور شده‌اند و در کلوپ‌های جنسی با اماراتی‌ها شریک بوده‌اند؛ کلوپ‌هایی که در آنها دخترانی از آسیا، روسیه، اکراین و برخی کشورهای اروپای شرقی فعالیت می‌کنند.

الجزیره می‌نویسد، به محض اینکه پروازهای گردشگری به امارات آغاز شد، عناصر یادشده با استفاده شرکت‌های جعلی گردشگری سفرهایی را ترتیب دادند که یکی از خدمات آنها کلوپ‌های جنسی ۱۲۰۰ دلاری  بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول