اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پرونده‌های بورسیه جذب اعضای هیأت علمی در وزارت علوم تعیین تکلیف می‌شود

رئیس هیأت جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از تعیین تکلیف پرونده‌های بورسیه جذب اعضای هیأت علمی در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: فردا 11 پرونده باقی مانده در وزارت علوم تعیین تکلیف می‌شود.

پرونده‌های بورسیه جذب اعضای هیأت علمی در وزارت علوم تعیین تکلیف می‌شود

خبرگزاری فارس ـ منیژه ترک: محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت درباره جذب اعضای هیأت علمی، اظهار داشت: سالانه 2 بار فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در کشور داریم ولی امسال به دلیل تعیین تکلیف بورسیه‌هایی که از گذشته باقی مانده بود یکبار فراخوان جذب داده شد. 

وی با بیان اینکه فراخوان امسال برای جذب اعضای هیأت علمی  براساس آمایش آموزش عالی بوده است، گفت: در این آمایش برخی‌ رشته‌ها با یکدیگر ادغام و برخی رشته‌های جدید نیز تأسیس شدند که جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال 99 برمبنای این سیاست بود؛ همچنین برای سال ۱۴۰۰ در شهریور و بهمن ماه فراخوان خواهیم داشت که اعضا براساس امتیازات جذب خواهند شد. 

رئیس هیأت جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی یادآور شد: بنابراین امسال به دلیل بورسیه‌هایی که چند سال بلاتکلیف بودند یک بار فراخوان دادیم تا وضعیت بورسیه‌ها مشخص شود و امروز که آخرین جلسه هیأت جذب در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشتیم پرونده‌ها را بررسی و در مجموع ۱۱ پرونده باقی مانده و این موضوع فردا در جلسه هیأت مرکزی جذب وزارت علوم تعیین تکلیف می‌شوند.

کی‌نژاد افزود: در ۳-۲ سال اخیر حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر اعضای هیأت علمی در کشور جذب شدند، امسال هم طبق مجوز استخدام کشوری حدود ۹۶۰ نفر برای وزارت علوم جذب داشتیم؛ البته احتمال می‌رود برای سال آینده هم همین تعداد باشد؛ منتهی علی‌رغم اینکه اولی سالی است که آمایش آموزش عالی اجرا می‌شود شاید تغییراتی داشته باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول