اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش بزرگ ارمنستان بعد از شکست مقابل جمهوری آذربایجان

معاون وزیر دفاع ارمنستان گفت که نیروهای مسلح این کشور در اولین تمرین بزرگ نظامی پس از شکست از جمهوری آذربایجان در قره باغ، تلاش خواهند کرد توانایی دفاعی خود را آزمایش کنند.

رزمایش بزرگ ارمنستان بعد از شکست مقابل جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام جمهوری آذربایجان نسبت به برگزاری رزمایش بزرگ چهار روزه، نیروهای مسلح ارمنستان نیز قرار است با مشارکت هزاران نیرو، تمرین‌های بزرگینظامی را آغاز کنند.

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» «آرمن سرکسیان» معاون وزیر دفاع ارمنستان سه شنبه گفت که نیروهای مسلح ارمنستان در اولین تمرین بزرگ نظامی خود پس از شکست در جنگ با جمهوری آذربایجان در قره باغ، تلاش خواهند کرد تا توانایی دفاعی خود را آزمایش کنند.

وزارت دفاع ارمنستان گفت، در  رزمایش‌ مورخ 16 تا 20 مارس (سه شنبه 26 اسفند تا شنبه 30 اسفند) 7500 نظامی، حدود 100 تانک و خودروی زرهی، حدود 300 یگان توپخانه و ضدهوایی و هواپیمای نظامی شرکت خواهند کرد.

در بیانیه ارتش ارمنستان آمده است که این تمرین‌ها برای بررسی آمادگی رزمی نیروها و توانایی آنها برای اقدام سریع در شرایط موجود طراحی شده است.

یک کارشناس نظامی در این زمینه گفت که این رزمایش نوعی پیام است نیروهای مسلح ارمنستان در زمینه احیای توانمندی‌های خود است. «روبن محرابیان» تحلیلگر سیاسی نیز گفت که این رزمایش در وهله اول دارای یک پیام سیاسی در مورد ارمنستان است  که می‌خواهد توانایی های نظامی خود را بازیابی می کند.

در همین حال و در 15 مارس (دوشنبه 25 اسفند) نیز جمهوری آذربایجان با مشارکت 10 هزار نیرو، حدود 100 واحد تانک، سایر وسایل نقلیه زرهی، سامانه های موشکی و هواپیماها از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، تمرین‌های نظامی چهار روزه را آغاز کرده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت که این تمرین‌ها در مناطق کوهستانی نامشخص برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول