اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی در بحث پیوند عضو نیز باید اولین باشد / وقوع سالانه 8 هزار مرگ مغزی در ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی باید همانند سایر زمینه ها در بحث پیوند اعضا نیز در کشور اول باشد.

آذربایجان شرقی در بحث پیوند عضو نیز باید اولین باشد / وقوع سالانه 8 هزار مرگ مغزی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت، پزشکان پیوند اعضا و خیرین سلامت استان اظهار داشت: احساس غرور ملی داریم که ایرانی هستیم و آذربایجانی هستیم و از صمیم دل می گویم که افتخار آفرینی های کادر درمان مایه قوت قلب ما هستند.

وی افزود: در زمینه پیوند اعضا نیاز تبریز بیشتر از اینهاست، از لحاظ امکانات، کادر درمانی و کادر نیروی متخصص کمبود زیادی داریم اما از سویی قدر داشته های خودمان (متخصصان) را می دانیم، در سال های اخیر در علم پزشکی پیشرفت های بسیاری داشتیم، پیوند بافت و اعضای انسانی یکی از این پیشرفت ها به شمار می‌آید که با گسترش پیوند اعضا زندگی هزاران انسان نجات و افزایش عمر آن ها را مدیون پیشرفت این شاخه از علم پزشکی می‌دانیم که مایه امیدواری است و قابل توجه است که در این زمینه بسیاری از محدودیت های علمی از بین رفته است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: در حوزه کلیه و قلب به لطف خدا متخصصان و پزشکان مجربی داریم ، از کشورهای همسایه برای معالجه بیماران به کشورمان می آیند، دین مبین اسلام برای حفظ جان انسان ها ارزش ویژه ای قائل شده است از این رو هر عملی که درمان و حفظ جان انسان ها محسوب مورد قبول قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: در اسلام به مسائل اخلاقی در تمام امور تاکید شده در بحث پیوند اعضا و اهدای عضو هم دو مقوله رضایت فرد یا خانواده اهدا کننده و نیز احترام به میت اشاره و تاکید شده است از این رو باید حفظ سلامت دهنده عضو و آگاهی کافی به او در خصوص عوارض احتمالی مورد توجه قرار گیرد همچنین در حوزه پیوند کلیه و کبد باید با سرعت پیش برویم.

احمدیان مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با ارائه گزارشی گفت: حدود ۳۰ هزار نفر کارت اهدای عضو دارند و اعلام کرده اند که در شرایط نیاز عضوی از اعضای خود را اهدا می‌کنند تا جان بیماران را نجات دهند و بسیج جامعه پزشکی به عنوان یک حامی، پیشرو شده است تا در آینده، برای گسترش این امر موفق عمل کنیم‌.

زارع زاده، مسئول انجمن اهدای عصو استان گفت: ۳۰ درصد از بیماران در منطقه شمالغرب و استان ما هستند و در حال حاضر ۲۵ هزار نفر منتظر دریافت عضو در کشور هستند که ۷ تا ۱۰ هزار نفر از بین ما می روند، سالانه ۸ هزار نفر مرگ مغزی در کشور داریم که چهار هزار نفر قابل برداشت هستند و از این تعداد تنها هزار نفر آماده اهدای عضو می شوند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول