اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام ازبک: اولویت سیاست خارجی ازبکستان حسن همجواری با افغانستان است

رئیس مجلس سنای ازبکستان گفت: اولویت سیاست خارجی این کشور تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، صلح در آسیای مرکزی، توسعه پایدار و حسن همجواری با کشورهای منطقه از جمله افغانستان است.

مقام ازبک: اولویت سیاست خارجی ازبکستان حسن همجواری با افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان ضمن حضور و سخنرانی در نشست ویدئویی آسیای مرکزی با موضوع «نقش زنان در تحکیم صلح، اعتماد و امنیت» اظهار داشت: اولویت سیاست خارجی این کشور تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، صلح در آسیای مرکزی، توسعه پایدار و حسن همجواری با کشورهای منطقه از جمله افغانستان است.

وی افزود: اوضاع سخت و متشنج کنونی بر ضرورت شراکت همه جانبه در تحکیم صلح، اعتماد و امنیت تایید کرد.

ناربایوا اظهار داشت: ایجاد دیالوگ زنان – رهبران کشورهای آسیای مرکزی در گسترش همکاری‌های متقابل بین کشورهای منطقه مبنی بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در تشدید نقش تمام زنان یک رویداد تاریخی و نمونه مثبت است.  

در این نشست ویدئویی موضوعاتی از قبیل ارائه حقوق و امکانات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زنان، امکانات برابر در تمام سطوح خدمات دولتی و  زندگی اجتماعی و همچنین در پروسه‌های صلح و توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست ویدئویی سندی مبنی بر اجرای موثر اصول برابری جنسیتی و اجرای عملی اقدامات ملی در چارچوب تعهدات سازمان امنیت و همکاری اروپا و اسناد بین المللی به تصویب رسید.

این نشست ویدئویی با همکاری مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «عشق آباد» و وزارت امور خارجه ترکمنستان و همچنین با حمایت دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا سازماندهی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول