اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم مقصد سفرهای نوروزی نیست/ برگزاری مجازی مراسم تحویل سال

استاندار قم با اشاره به ضرورت پیگیری سیاست عدم تشویق سفر به قم تصریح کرد: مراسم تحویل سال و نیمه شعبان در اماکن متبرکه استان به صورت غیرتجمعی برگزار خواهد شد.

قم مقصد سفرهای نوروزی نیست/ برگزاری مجازی مراسم تحویل سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با تقدیر از مبارزه جانانه و مخلصانه مردم و مسوولان با کرونا اظهار کرد: حمایت از کادر بهداشت و درمان به عنوان یک سیاست قطعی دنبال می شود.

وی افزود: با توجه به احتمال بروز شرایط پیش بینی نشده در استان، اعضای ستاد بحران باید در تعطیلات نوروزی هم پای کار باشند، ضمن آن که دستگاه های اجرایی هم باید نسبت به برقراری کشیک همت کنند.

استاندار قم سپس به لزوم تشدید نظارت ها بر برخی مشاغل و اصناف مانند نانوایی ها، پایانه های مسافربری، مسافرخانه ها، مراکز خرید و مطب ها توجه داد و گفت: سیاست کلی مراسمی مانند تحویل سال و بزرگداشت نیمه شعبان، جلوگیری از ازدحام مردم است، بنابراین هیچ گونه مراسم تجمعی در این باره برگزار نمی شود و مراسم ها صرفا به صورت مجازی خواهد بود.

سرمست همچنین تاکید کرد: ممنوعیت سفر به قم وجود ندارد؛ اما در عین حال سیاست عدم تشویق مردم به مسافرت به قم پیگیری و به صورت گسترده اطلاع رسانی می شود.

وی در عین حال اهمیت کنترل مبادی ورودی قم را در ایام نوروز یادآور شد و از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواست تا طرحی درباره استقرار اکیپ های لازم در این مبادی بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و احتیاطات لازم درباره ورود به قم ارایه کند.

وی همچنین از شهرداری قم خواست ضمن تدبیر شرایط خدمات اضطراری و اقتضایی، به فضاسازی ویژه شهری در اعیاد شعبانیه برای تامین شور و شعف مردم توجه کند.

استاندار قم سیاست مدیریت استان را درباره روزبازارها، عدم جمع آوری در عین کنترل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانست.

سرمست همچنین سازمان صمت و اتاق اصناف استان را موظف کرد ضمن تامین اقلام مورد نیاز مردم، از تشکیل صف در توزیع این اقلام جلوگیری کنند.
انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول