اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توجه به نماز ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است/ تجلیل از خبرنگار فارس

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: توجه به نماز موجب رشد جامعه و ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

توجه به نماز ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است/ تجلیل از خبرنگار فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در مراسم تقدیر و تجلیل از خادمان نماز، مهدویت و غدیر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ما در حوزه نماز توانستیم به لطف الهی و استعانت از نماز کارهای بزرگی را انجام دهیم که در شرایط غیرکرونایی انجام نمی‌دادیم.

وی ادامه داد: باید هر روز که حرکت می‌کنیم نسبت به روز گذشته قدمی برداریم و جمهوری اسلامی این اقتضاعات را دارد که در حوزه اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و سایر مواردی که مربوط به رشد جامعه است، حرکت‌ها بالنده‌تر و اثربخش‌تر باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی جایگاه خاصی دارد و در میان فعالیت‌های فرهنگی مسائل دینی از جایگاه ویژه‌‌تری برخوردار است گفت: امروز تهاجم فرهنگی سنگینی از سوی جوامع غربی بر کشور ما حاکم است که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون ادامه دارد بنابراین باید هوشیارتر پیش رویم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که به کارهای فرهنگی که داریم حساس‌ بوده و پیش رویم تا حرکت‌های ما اثربخش و پرشتاب متناسب با شرایط جامعه و اقتضاعات شکل گیرد.

حسنی‌حلم وحدت، یکپارچگی و همدلی را در پیشبرد کارها مهم دانست و گفت: در هر زمینه اگر وحدت باشد کارها بهتر و ارزشمندتر دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: آنچه کارهای فرهنگ دینی طلب می‌کند اینکه باید امور از اخلاص ویژه‌ای برخوردار باشد زیرا اگر اخلاص را رها کنیم خیلی نباید خوشبین باشیم که کاری کرده‌ایم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان تاکید کرد: آنچه باعث شد شهید سلیمانی بین دوست و دشمن بزرگ شود، اخلاص ایشان بود که باید این الگوها را در زندگی مدنظر قرار داد و برای رسیدن به این مقام و جایگاه هزینه کنیم.

وی یادآور شد: اگر ادعا می‌کنیم پیرو امام زمان(عج) و رهرو راه امام حسین(ع) هستیم باید هزینه دهیم و نمی‌توان بدون هزینه در کارهای فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی منتظر توفیقی بود.

حسنی‌حلم تاکید کرد: وظیفه انسان‌های منتظر ظهور، تلاش است به طوری که ابتدا برای صالح شدن خود تلاش کنند تا اینکه منتظر مصلح باشند و در جهت اصلاح خود و جامعه تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در فردی پنج خصلت عقل، دین، ادب، حیا و خوش‌خویی نباشد در آن فرد هیچ خیری نیست گفت: امیدواریم این اوصاف که در امام حسین(ع) است در خود جمع کنیم و بتوانیم برای جامعه منبع خیر باشیم.

در این مراسم از سیده فریده حسینی فرزام خبرنگار خبرگزاری فارس به عنوان خبرنگار برگزیده حوزه نماز، مهدویت و غدیر تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول