اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه زیرساخت‌ها اولویت دولت در کردستان/جاده مریوان سال آینده به اتمام می‌رسد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: اگر می‌خواهیم در زمینه‌های مختلف به توسعه برسیم در مرحله اول باید به دنبال توسعه زیرساخت‌ها باشیم و این مسئله در اولویت برنامه کاری دولت قرار دارد.

توسعه زیرساخت‌ها اولویت دولت در کردستان/جاده مریوان سال آینده به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان، اظهار کرد: دو مسئله به عنوان اولویت‌های اصلی استان توسط دولت و حاکمیت تعریف شده که وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها اولین این اولویت‌ها است.

وی افزود: برخی انتقاد می‌کنند که چرا حوزه صنعت توسعه نمی‌یابد که باید بدانند اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد به دنبال آن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی وارد استان می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند زیرساخت‌ها را متحول کند، حوزه راه‌های ارتباطی و تامین آب مورد نیاز برای ایجاد واحدهای صنعتی است که فراهم کردن این دو مهم می‌تواند تحولی در زیرساخت‌های استان ایجاد کند.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: طی چند سال گذشته در این حوزه‌ها کارهای بسیاری انجام شده و توسعه این بخش‌ها با شتاب بیشتری انجام می‌شود و در مرحله اول به دنبال تامین آب شرب شهروندان در سطح شهرها و روستاهای استان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: وقتی به عنوان یک زیرساخت مهم شهرک‌های صنعتی را با تمام امکانات فراهم کنیم سرمایه‌گذاران به راحتی برای دریافت زمین مورد نیاز برای ایجاد واحد تولیدی خود مراجعه کرده و همین امر توسعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به جاده در حال ساخت سنندج - مریوان که تاکنون 700 میلیارد تومان برای آن هزینه شده اشاره کرد و گفت: امسال در قانون بودجه برای ادامه ساخت این محور 39 میلیارد تومان مصوب شده بود اما تا امروز 140 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته و با مصوب شدن 116 میلیارد تومان دیگر در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کردستان تا اردیبهشت سال آینده این راه به بهره‌برداری می‌رسد.

نصراللهی‌زاده اظهار کرد: همچنین در بحث ساخت کریدور شمال به جنوب تاکنون 150کیلومتر از مسیر 320کیلومتری که در حوزه استان کردستان قرار دارد زیر بار ترافیک رفته است و در لایحه بودجه سال 1400 نیز اعتبارات مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌جاری برای اتمام راه‌آهن همدان ـ سنندج نیز یک‌هزار و 100 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: جاده کامیاران ـ مریوان نیز با اعتباراتی که به آن تخصیص داده شده، امسال به اتمام رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه تا چند سال قبل شاخص راه روستایی آسفالته استان تنها 33 درصد بود، ادامه داد: امروز با آسفالت 950 کیلومتر راه روستایی این میزان به حدود 50 درصد رسیده است.

نصراللهی زاده یادآور شد: اگر بارها اعلام کرده‌ایم که این استان روی ریل توسعه قرار گرفته است، حرف گزافی نیست، چرا که اکنون پروژه‌های بزرگی در بخش‌های عمرانی و زیرساختی در دست اجرا است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول