اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

احیای حقوق عامه و گسترش عدل از ویژگی‌های سند تحول قوه قضاییه است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از ویژگی های سند تحول قوه قضاییه، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و توجه به آزادی های مشروع و قانونی است.

احیای حقوق عامه و گسترش عدل از ویژگی‌های سند تحول قوه قضاییه است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان یزد، ضمن اخذ آخرین گزارش‌ها از کمیته های تشکیل شده جهت اجرای سند تحول قوه قضاییه، اظهار کرد: این سند، یک سند متعالی است که باید برای اجرای بند بند آن برنامه داشت.

وی با نقد و بررسی دقیق ابعاد مختلف پیشنهادات کمیته‌های اجرایی سند تحول، افزود: این سند چالش محوری است یعنی واقعیت‌های فعلی جامعه و قوه قضاییه را دیده و بر مبنای پایش وضع موجود، وضع مطلوب را ترسیم و راهبردهای حرکت به سمت وضع مطلوب را ترسیم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در این نشست که از رئیس کانون داوری، رئیس کانون وکلا دادگستری و رئیس کانون وکلای قوه قضاییه نیز جهت شور و مشورت پیرامون چگونگی اجرای سند تحول دعوت شده بود، بر استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه تأکید و بیان کرد: جلب نظر اساتید دانشگاه ها و نخبگان حوزه و همچنین جلب مشارکت دانشجویان در انجام پژوهش‌های عمیق میدانی جهت اجرای سند تحول قوه قضاییه از جمله راهکارهایی است که باید به آن نظر داشت.

دهشیری از تشکیل هفت کارگروه جهت اجرایی شدن سند تحول قوه قضاییه در استان خبر داد و تصریح کرد: سند تحول قوه قضاییه رسانه ای شده و در دسترس همگان قرار دارد و دستگاه قضایی استان از نظرات کاربردی صاحب نظران در این زمینه استقبال می کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول