اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انصارالله یمن: هنوز مواضع آمریکا در قبال جنگ یمن تغییر نکرده است

سخنگوی انصارالله یمن گفت موضع دولت جدید آمریکا درباره جنگ یمن نسبت به دولت پیشین تغییر نکرده است.

انصارالله یمن: هنوز مواضع آمریکا در قبال جنگ یمن تغییر نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات، وجود دیدارهای مستقیم با آمریکا را رد کرد و گفت که دولت نجات ملی یمن (مستقر صنعاء) چشم انداز خود را به واشنگتن ارائه کرده و منتظر جواب است.

«محمد عبدالسلام» امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت که در مقابل آمریکا نیز از طریق واسطه‌های عمانی طرحی قدیم و نه جدید برای راه حل بحران یمن ارائه کرده است که همان اقدام اعلان مشترکی است که پیشتر سازمان ملل متحد آن را ارائه کرده بود.

او گفت که دولت نجات ملی یمن در طرح پیشنهادی خود، باز شدن بندر الحدیده (ساحل غربی یمن) و فرودگاه بین‌المللی صنعاء (پایتخت) را پیش‌ شرط رسیدن به گام‌های تدریجی برای آتش‌بس دانسته است.

با این حال او گفت که موضع ایالات متحده آمریکا در قبال جنگ یمن از آنچه که در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شده بود تغییری نکرده است.

عبدالسلام با بیان اینکه دولت نجات ملی یمن در صورت جداکردن جنبه انسانی از اوضاع نظامی و سیاسی، آماده مذاکراه برای راه حل است، اظهار داشت: «ما به صورت مستقیم با آمریکایی‌ها دیدار نداشته‌ایم و در این باره هم احتیاط و تحفظی نداریم».

او دلیل تحرکات بین‌المللی در مقطع کنونی برای محوریت بحران یمن را پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در اخراج نیروهای بیگانه دانست و گفت؛ «ما بار دیگر خواهان متوقف کردن اقدامات نظامی از سوی همه طرف‌ها هستیم و می‌خواهیم جنبه انسانی در یمن فعال شود».

سخنگوی انصارالله در مورد تماس دولت نجات ملی یمن با عربستان سعودی که رهبری ائتلاف متجاوز به این کشور را برعهده دارد، نیز گفت که این تماس‌ها «ادامه‌ دارد» و گاهی با تغییر اوضاع و حوادث نیز تغییر می‌کند.

او به کارشکنی‌های ائتلاف سعودی و ایجاد بحران سوخت در یمن اشاره کرد و گفت: «عربستان سعودی تلاش دارد که با ممانعت از ورود مشتقات نفتی به یمن، کشورمان را خفه کند». 

هم‌اکنون این ائتلاف بیش از ۱۵ نفت کش حامل مشتقات نفتی در بندر الحدیده را توقیف کرده و اجازه پهلو گرفتن آن‌ها در این بندر را نمی‌دهد.

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که اگر عربستان سعودی حملات هوایی خود به یمن را متوقف کند، این دولت نیز عملیات پهپادی و موشکی به اهدافی در عربستان را متوقف خواهد کرد. او گفت که ۹۰ در صد این حملات که بیش از ۱۰۰۰ سورت پرواز بود، در استان مأرب بوده است.

عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور فقیر عربی را هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به کشته شدن هزاران نفر از غیرنظامیان و گسترش فقر و بیکاری و آوارگی و بیماری‌های واگیردار در یمن منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول