اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مناجات شعبانیه عرض راز و نیاز به درگاه الهی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: قرائت مناجات شعبانیه بسیار مورد تأکید و توصیه علما واقع‌شده و در حقیقت به‌نوعی عرض راز و نیاز به درگاه الهی است و انسان می‌تواند از این فرصت ایجادشده بهره‌های کافی معنوی را داشته باشد.

مناجات شعبانیه عرض راز و نیاز به درگاه الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی به مناسبت اعیاد شعبانیه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ماه شعبان ماه بسیار باعظمت است؛ طبق روایت برخی از ماه‌ها برگزیده هستند که ماه شعبان یکی از همین ماه‌های برگزیده و مقدمه‌ای برای درک فیوضات ماه رمضان است.

وی افزود: قرائت مناجات شعبانیه بسیار مورد تأکید و توصیه علما واقع‌شده و در حقیقت به‌نوعی عرض ناز و نیاز به درگاه الهی است و انسان می‌تواند از این فرصت ایجادشده بهره‌های کافی معنوی را داشته باشد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: درماه شعبان به برکت موالید این ماه، خیرات از آسمان بر سر انسان‌ها فرومی‌ریزد و اگر انسان از خداوند در این ماه چیزی بخواهد دست‌خالی بر نخواهد گشت و این شهر همسایه ماه مبارک رمضان است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تنها سه امامزاده وجود دارد که ائمه معصومین در خصوص آن‌ها زیارت‌نامه انشا نموده‌اند که یکی از آن‌ها وجود بابرکت حضرت عباس علیه‌السلام است.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها در مسیر بندگی قطعاً به درجاتی رسیدند که لیاقت پیدا کردند همسر حضرت علی علیه‌السلام شوند و فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها ایشان را مادر صدا بزنند و مادر فرزندی همچون حضرت عباس علیه السلام شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام سجاد علیه‌السلام یک هدیه گران‌قدر به نام صحیفه سجادیه برای ما به یادگار گذاشته‌اند و جوانان باید بیشتر با این کتاب انس داشته باشند و والدینی که نگران فرزندان خود هستند باید بیشتر با این کتاب شریف انس بگیرند.

وی افزود: هر انسانی به هر طریقی بتواند ارتباط خود را با امام حسین علیه‌السلام بیشتر کند قطعاً به صراط مستقیم هدایت خواهد شد و حتماً لزومی ندارد این ارتباط از نزدیک باشد بلکه می‌توان امام را از راه دور نیز شناخت و ارتباط برقرار کرد.

مؤمنی تأکید کرد: حضور در مجالس و محافلی که برای امام حسین علیه‌السلام برگزارشده است طبق روایت موردنظر و رحمت امام حسین علیه‌السلام است و طبق روایت خداوند هرکسی که امام حسین علیه‌السلام را دوست داشته باشد مورد محبت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول