اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای مانور عملیاتی در پاسخ به بحران احتمالی سیلاب در فروردین ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از اجرای مانور عملیاتی در پاسخ به بحران احتمالی سیلاب در فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

اجرای مانور عملیاتی در پاسخ به بحران احتمالی سیلاب در فروردین ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی از برگزاری مانور عملیاتی کنترل عملکرد دریچه‌های تحتانی سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان خبر داد.

وی تصریح کرد: مانور عملیاتی کنترل عملکرد دریچه‌های تحتانی سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان با هدف آمادگی در پاسخ به بحران احتمالی سیلاب در فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: این اقدام با هدف کنترل آماده به کار بودن دریچه‌های تحتانی سدهای مهم استان و با رهاسازی آب مقطعی این سدها انجام شد تا اطمینان خطری برای پاسخ به بحران‌های احتمالی سیلاب در فروردین سال آینده باشد.

حسینی افزود: هر ساله قبل از آغاز آبگیری سدهای استان در آغاز سال آبی، تعمیرات دوره‌ای دریچه سدهای استان انجام، رسوبات آنها تخلیه وسپس آبگیری سدها انجام می‌شود.

گفتنی است این مانور در ابتدا در سد وشمگیر و سپس در سدهای گلستان و بوستان به ترتیب انجام شده و پس از بازشدن دریچه‌های تحتانی و عملکرد صحیح دریچه‌ها و ایجاد جریان خروجی و سپس بسته شدن دریچه‌های تحتانی این مانور به پایان رسید.

این برنامه با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای، فرماندار کلاله، معاون فرماندار گنبدکاوس و معاونین و مدیران شرکت و رسانه‌ها در محل سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان برگزار شد.

* جریان آب در رودخانه‌های گلستان سیلابی شد

سرپرست مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: باعنایت به ذوب برف مناطق کوهستانی، سطح آب رودخانه‌های استان از صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ افزایش قابل توجهی یافته و جریان آب در رودخانه‌های استان سیلابی شده است.

حسین دهقان اظهار کرد: نظر به صدور هشدار سطح زرد به شماره ۴۸ مورخ ۲۶ اسفند امسال توسط اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان از روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه جاری لغایت ظهر روز پنج شنبه ۲۸ اسفند و همچنین حجم قابل زیاد برف در مناطق کوهستانی، روند ذوب برف در مناطق کوهستانی تشدید و مقدار سیلاب رودخانه‌های استان نیز افزایش می‌یابد.

بر این اساس شرکت آب منطقه‌ای گلستان از هم استانی‌های عزیز و عموم مردم تقاضا دارد در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سدها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول