اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل 414 پرونده تخلف صنفی در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در قالب اجرای طرح تشدید بازرسی در ایام پایان سال، تاکنون در استان 414 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

تشکیل 414 پرونده تخلف صنفی در استان زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هرساله طرح تشدید بازرسی ایام پایانی سال توسط بازرسان سازمان صمت در زنجان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح نظارت بر قیمت پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و امور خدماتی مثل حمل و نقل مسافر، اتو سرویس‌ها و قالیشویی‌ها است، گفت: این طرح در راستای ابلاغیه‌ سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده برای تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم اجرایی می‌شود.

فغفوری با اشاره به اینکه از 15 بهمن که طرح تشدید بازرسی در استان آغاز شده است، اضافه کرد: تاکنون 6 هزار و 177 مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته 414 پرونده به ارزش بالغ بر 105 میلیارد ریال تشکیل شده است.

فغفوری درباره عمده تخلفات صورت گرفته گفت: بیشتر تخلفات در زمینه عرضه اقلام اساسی از قبیل برنج ، روغن، پوشاک و میوه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین تخلف در استان عدم درج قیمت و کم فروشی بوده است، تصریح کرد: 180 مورد از تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، 100 مورد کم فروشی و 90 مورد پرونده گرانفروشی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: عدم صدور فاکتور، نداشتن جواز کسب، قاچاق کالا، تقلب و احتکار عناوین سایر تخلفات صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در طرح نظارتی امسال بازرس سازمان صمت و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و عصر از واحدهای صنفی و مراکز خدماتی بازدید به عمل می‌آوردند تا در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با واحد متخلف برخورد کنند.

وی تصریح کرد: از نظر میزان میوه مورد نیاز ایام پایانی سال مشکلی وجود نداشته و بایستی با نظارت بر قیمت‌ها در سطح عمده فروشی بتوانیم کنترل در خرده فروشی را بهبود بخشیم.

فغفوری یادآور شد: با اخذ همیاری و همکاری مسؤولین ذیربط توسعه امکانات میادین میوه و تره بار ، امیدواریم نظارت مطلوب‌تری در فعالیت این صنوف اعمال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هدف از ورود دولت به بازار میوه در ایام پایانی سال، تنظیم بازار در این کالا بوده و سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای است که مانع افزایش قیمت‌ها در این ایام باشد.

فغفوری ادامه داد: در این طرح، رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول