اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تردد عادی و روان در جاده‌ها/ جریمه و نمره منفی در انتظار رانندگان پرخطر

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از تردد عادی و روان خودروها در جاده‌های کشور خبر داد.

تردد عادی و روان در جاده‌ها/ جریمه و نمره منفی در انتظار رانندگان پرخطر

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در جاده‌های کشور روان و بدون مشکل در جریان است.

وی به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گردوخاک برای استانهای مرکزی اشاره و تصریح کرد:احتمال بروز گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها متصور است؛ بنابراین در این شرایط پرهیز از سفر غیر ضروری توصیه می شود.

سرهنگ شیرانی افزود: در صورت سفر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و احتیاط بیشتر در رانندگی الزامی است.

وی با بیان اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته_ که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود_ افزایش محسوسی داشته است، گفت: بررسی تردد در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم نیز بوده و از همکاری و همراهی مردم در اجرای توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می کنیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع بوده ‌و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس راه جهت تسهیل در تردد و انضباط بخشی و برخورد با تخلفات و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش تصادفات در آماده‌باش کامل هستند. 

شیرانی با بیان اینکه ۸۲درصد از تصادفات جاده ای به علت ۴ علت اصلی سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز ، عدم توجه کافی به جلو ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه حادث می شود گفت: استفاده از تلفن همراه مهمترین علت در عدم توجه کافی به جلو است؛ همچنین خستگی و خواب آلودگی مهمترین نقش را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد: در هر زمان رانندگان احساس خستگی و خواب آلودگی کردند بلافاصله در محلی توقف و با استراحت کوتاه و تغییر وضعیت ادامه مسیر بدهند و اصراری بر رانندگی طولانی مدت و یکنواخت و بدون توقف نداشته باشند و زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه دوربین‌های مکانیزه تخلفات را ثبت و تیمهای گشتی پلیس بصورت قاطع با تخلفات رانندگی در جاده‌ها برخورد می‌کنند خاطرنشان کرد: جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز همزمان اعمال می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول