اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

برنامه‌های متنوع تحویل سال حرم مطهر رضوی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بخش سوم برنامه‌های تحویل سال حرم مطهر رضوی از ساعت ۹ صبح با قرائت قرآن توسط محمدامین کهن و اهدای ثواب آن به شهدای علمی و هسته‌ای به ویژه شهید فخری زاده آغاز شد.

قرائت زیارت امین الله توسط حاج علی ملائکه بخش بعدی این برنامه بود.

بعد از زیارت امین الله، خوانش کتاب«کمی دیرتر» برگزار شد و هم‌رزمان شهید بابا رستمی در عملیات فتح المبین به روایتگری عملیات نوروز پرداختند.

بعد از آن اجرای گروه نمایشی کودک و نوجوان با موضوع امام رضا(ع) و امام زمان عجل الله برگزار شد.

بعد از آن به دعوت مجری برنامه خانواده دکتر برادران، از شهدای مدافع سلامت به جایگاه آمدند؛ همسر شهید برادران از مردم درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و ادامه دهنده راه شهدا باشند تا شرمنده آنان نباشیم.

در همان حین «ابو رقیه» از مدافعان حرم حضرت زینب نیز بر روی جایگاه حاضر شده و خاطره‌ای از دیدارشان با حاج قاسم در جبهه‌های جنگ سوریه را تعریف کرد و از آرامش لحظه دیدارش با وی گفت.

سپس وحید امیری، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس بر روی جایگاه حاضر شد و قاب پیراهن خود را که به نام امام رضا(ع) منقش و در هنگام گل زدن به تیم مقابلش در زمین فوتبال در مقابل دوربین نشان داده بود، به موزه ورزش استان قدس رضوی اهدا کرد.

اجرای تئاتر آیینی تئاتری با موضوع میلاد و ظهور حضرت ولی عصر(عج) برنامه بعدی است که اجرا و با استقبال زائرین مواجه می‌شود.

در بخش دیگر برنامه از مادران موفق دارای چند فرزند دعوت شد تا بر روی جایگاه حضور پیدا کنند.

خانم قاسمی که دارای هفت فرزند است، لیسانس علوم قرانی و مدرک سطح سه حوزوی دارد و مبلغ دینی است، گفت: فضای خانه امری و دستوری نیست. فرزندان از والدین الگو می‌گیرند و سعی می‌کنیم رفتارمان به صورتی باشد که بچه ها از ما یاد بگیرند.

خانم هروی پنج دختر و یک پسر دارد و دو نفر از فرزندانش حافظ بخشی از قران هستند؛ وی از کمک همسرش در رسیدگی به کارهای منزل و نقش موثر ایشان در تربیت فرزند گفت.

اذان ظهر با نوای سید جواد حسینی قاری بین المللی قران کریم در صحن های حرم مطهر رضوی پخش و نماز جماعت ظهر و عصر در همه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در صفوف منظم و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، دعای توسل توسط حاج مهدی رسولی در حال قرائت است.

پس از ان حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با موضوع «خانواده رضوی» سخنانی را عنوان کردند.

وی گفت: گذشته‌‌ها گذشته است، به اینده باید توجه کرد؛ باید سال جدید را با تصمیمی آغاز کنید انچه دست و پاگیر اخلاق اسلامی و انسانی است از خود دور کنیم.

راشد یزدی گفت: رذائل اخلاقی همچون دیوهای خطرناکی است که دنیا را تیره و تار می‌کند و نتیجه آن هم آخرت خراب است؛ پس باید تلاش کنیم آنها را از خود دور کنیم.

وی در ادامه با استناد به حدیث نبوی، خاطرنشان کرد: چند چیز نزج زندگی اجتماعی را به خطر می اندازد؛ اول حسد است. حسد ایمان را اتش می‌زند و مرتبه انسان را از حیوانات هم پایین‌تر می‌آورد.  بعد از آن کینه ورزیف اهانت و غیبت است.

راشد یزدی افزود: دو اصل در زندگی مسلمان باید حاکم باشد. یک اصل مدارا است. یعنی انسان چهره باز و بشاشت وجه داشته باشد و دوم نشاط است. امیرالمومنین میفرماید: هرکس نشاط زندگی اش کم باشد، مرگ بر ان زندگی بهتر است.

در لحظات پایانی سال، گروه قرانی به اجرای برنامه پرداختند، همچنین مجری برنامه در کنار روضه منوره لحظه تحویل سال را اعلام کرد و همه زائران همصدا دعای تحویل سال را زمزمه کردند.

ویژه برنامه مراسم تحویل سال۱۴۰۰ در حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت امین الله توسط سید مهدی میرداماد پایان یافت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول