اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تخلفات بازار شب عید؛ از گرانفروشی میوه و شیرینی تا عدم درج قیمت بر روی پوشاک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

تخلفات بازار شب عید؛  از گرانفروشی میوه و شیرینی تا عدم درج قیمت بر روی پوشاک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز و رسیدگی به تخلفات اقتصای در بازار شب عید اظهار داشت: طی بازرسی از یکی از مجتمع های بزرگ پوشاک واقع در خیابان معالی آباد شیراز ۶۵ واحد به دلیل تخلفات گرانفروشی و عدم درج قیمت کالا با ارائه فاکتور شناسایی با تشکیل پرونده به عنوان متخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

وی افزود: به دنبال تقاضاهای مردم ضمن بازرسی از پاساژها و مراکز عمده فروش پوشاک، ۵۷ فقره پرونده تخلف دیگر تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او به تشدید نظارت بر عملکرد میادین میوه و تره بار شیراز اشاره کرد و ادامه داد: با تشکیل اکیپ بازرسی متشکل از نماینده بازرسی کل کشور، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات، سازمان میادین شهرداری، بازرسی و نظارت اتاق اصناف، اتحادیه عمده فروشان و خرده فروشان میوه از میدان میوه و تره بار در شیراز بازرسی به عمل آمد که در مجموع با حضور چندین اکیپ بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ۶۰ واحد متخلف شناسایی و پرونده آن ها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

ایزدی اظهار کرد: بازرسان در راستای توزیع کالاهای تنظیم بازار مانند میوه، روغن، مرغ، شکر و غیره با همکاری ناظرین افتخاری به صورت تمام وقت و برنامه ریزی انجام شده بر شبکه های توزیع تعریف شده به خصوص میوه طرح تنظیم بازار نظارت و کنترل دارند. 

جریمه بیش از یک میلیاردی در تخلفات خشکباری‌ها و قنادی‌ها

رییس صمت فارس با بیان این که طی چند روز اخیر و در راستای اجرای طرح نظارتی نوروز تاکنون از ۶۶۳ واحد خشکباری و قنادی در سطح شهر شیراز بازرسی به عمل آمده است، گفت: تاکنون ۵۳ پرونده شامل ۳۲ پرونده در واحد خشکباری ها و ۲۱ پرونده در صنف قنادی ها با مجموع ارزش ریالی یک میلیارد و سیصد و شصت میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح از واحدهای اقامتی ادامه داد: طرح نظارتی نوروز نظارت بر هتل ها، اقامت های بوم گردی و سنتی، مهمانپذیرها، آژانس های مسافرتی را شامل می شود که جهت بررسی و هماهنگی قیمت‌های لحاظ شده با انجمن‌های مربوطه جلسات متعددی برگزار و قوانین تعزیرات حکومتی به آنان تذکر داده شد.

ایزدی افزود: در این ایام هرچند به دلیل افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل مسافر و همچنین شیوع ویروس کرونا استقبال چندانی از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نشده اما جهت جلوگیری از تخلفات و کنترل قیمت ها از تمامی پایانه های مسافربری از جمله شرکت های مسافربری و غرفه های موجود نیز بصورت مستمر بازرسی به عمل می آید و به شکایات و گزارشات رسیدگی خواهد شد.

رییس صمت فارس با بیان این که در روزهای اخیر بیش از ۳۰۰ مورد شکایات و گزارشات مردمی از تخلفات اقتصادی در سامانه ثبت و با همکاری بازرسی اتاق اصناف و بسیج اصناف سپاه فجر مورد بررسی قرارگرفته است، ضمن درخواست از شهروندان گفت: ضروری است که مردم در صورت مشاهده هرنوع تخلف، از گرانفروشی و کم فروشی گرفته تا عدم نصب اتیکت یا لیبل قیمت بر روی کالا، موارد را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول