اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از ظرفیت پیش‌بینی‌شده در مراکز درمانی استان برای بیماران کرونا خالی است، گفت: خوشبختانه روند بیماری کنترل شده است و امیدواریم همین وضعیت در روزهای آینده هم پایدار بماند.

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا  در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاندار آذربایحان‌شرقی در آستانه تحویل سال نو با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، از تلاش‌های مجاهدانه و ایثارگرانه همه مسوولان و کارکنان بخش بهداشت و درمان استان و کادرهای پزشکی و پرستاری در میدان مبارزه با کرونا در طول یک سال گذشته قدردانی کرد.

 محمدرضا پورمحمدی در این بازدید و در جمع مدیران و کارکنان مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) با بیان که شیوع بیماری کرونا یک آزمون الهی بود، افزود: به اذعان دوست و دشمن، جمهوری اسلامی از این آزمون سربلند بیرون آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند و تلاش‌های ایثارگرانه کادر درمان، بیماری کرونا تاکنون به خوبی مدیریت شده و لازم است که صمیمانه از همه مدافعان سلامت قدردانی کنیم.
 
پورمحمدی یادآور شد: کادر درمان از روز اول در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور یافت و امروز هم سرپا و استوار و با تمام توان در این عرصه ایستاده است.
 
وی تصریح کرد: به همه کسانی که یک روز در خط مقدم جبهه و امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا، از جان خود گذشتند تا مردم ما بتوانند در آرامش زندگی کنند، ادای احترام می‌کنیم.
 
پورمحمدی گفت: زبان ما در قدردانی از مدافعان سلامت قاصر است و اطمینان داریم که زحمات و تلاش‌های این عزیزان اجر شایسته‌ای در درگاه الهی خواهد داشت.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه بهداشت و درمان استان در سال‌های گذشته، گفت: همه آن سرمایه‌گذاری‌ها که برخی آن را غیرضروری می‌دانستند، امروز جواب داد و ما در سایه آمادگی‌های ایجادشده، هیچ‌گاه در مقابل بیماری کرونا غافل‌گیر نشدیم.
 
وی متذکر شد: خوشبختانه امروز روند شیوع بیماری کرونا در استان در یک وضعیت تثبیت‌ شده قرار دارد و امیدواریم با استمرار همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم.

پورمحمدی همچنین با قدردانی از همراهی مردم در روند مدیریت بیماری کرونا، از همه مردم استان خواست، توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی در ایام تعطیلات نوروزی پرهیز کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های استاندار از بخش بهداشت و درمان گفت: با زیرساخت‌های ایجادشده در سال‌های گذشته، آمادگی کامل برای مواجهه با همه‌گیری کرونا را داشتیم و در حال حاضر هم سیستم درمانی استان سرپا و آماده خدمت‌رسانی است.
 
محمدحسین صومی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از ظرفیت پیش‌بینی‌شده در مراکز درمانی استان برای بیماران کرونا خالی است، افزود: خوشبختانه روند بیماری کنترل شده است و امیدواریم همین وضعیت در روزهای آینده هم پایدار بماند.
 
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) نیز گزارشی از روند خدمات‌رسانی به بیماران کرونا در این مرکز ارائه کرد و گفت: این مرکز با امکانات منحصر به‌فرد خود بهترین مرکز برای پذیرش بیماران کرونا در استان بود و تاکنون 25 درصد از کل بستری‌های ناشی از کرونا در استان در این مرکز انجام شده است.
 
مسعود دینوری با بیان اینکه در مدیریت کرونا شاهد یک شاهکار مدیریتی در استان بودیم، افزود: مدیریت بیماری در شهرستان‌ها بسیار خوب بود که مهم‌‌ترین علت آن ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سال‌های گذشته بود.
 
وی اذعان داشت: در حال حاضر ظرفیت کافی در بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه وجود دارد و هیچ مشکل خاصی پیش‌بینی نمی‌کنیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با تعدادی از اعضای کادر درمانی بیمارستان امام رضا (ع) گفت‌وگو و از زحمات آنان در خدمت‌رسانی به بیماران قدردانی کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول