اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آماده باش نیروهای اورژانس البرز در ایام تعطیلات

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز با اشاره به آماده باش نیروهای خدمات رسان این مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: 700 نیروی جدید در 65 پایگاه 115 آماده خدمات رسانی به حوادث احتمالی هستند.

آماده باش نیروهای اورژانس البرز در ایام تعطیلات

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از آماده باش نیروهای اورژانس البرز در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اورژانس استان البرز جاده های استان را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی سوانح رانندگی و بیماران، تحت پوشش خدمات نوروزی قرار داده است.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان کرد: این در حالی است که تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس بیش از یک سال پرکار را در خط مقدم جبهه نبرد با ویروس کرونا پشت سرگذاشته‌اند؛ این آماده باش تا روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با ارائه خدمات امدادی در جاده های پرحادثه استان ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسؤول نزدیک به ۷۰۰ نیروی متخصص در ۶۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ تا پایان تعطیلات نوروزی به بیماران و مصدومان احتمالی جاده‌ها و سایر مناطق استان خدمات رسانی خواهند داشت، تعداد نیروی انسانی اورژانس البرز در نوروز ۱۴۰۰ برای خدمات رسانی به مردم  ۱۰۰ نفر بیشتر از نوروز سال ۹۹ و با ۱۰ پایگاه اورژانس جدید است.

وی از ارائه خدمات یک فروند بالگرد و تعداد ۳۵ دستگاه آمبولانس مستقر در جاده‌های پرتردد خبر داد و افزود: با این تفاسیر در صورت نیاز و بروز حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام برای خدمات رسانی و نجات افراد حادثه دیده صورت خواهد گرفت.

بابایی ادامه داد: چهار ایستگاه سلامت در خط شمالی و جنوبی اتوبان کرج قزوین، طالقان و یک ایستگاه سیار سلامت در جاده  کرج - چالوس فعال شده و بالگرد امدادی اورژانس نیز آماده خدمات رسانی در تمام نقاط استان است.

وی اضافه کرد: همچنین دبیرخانه طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی البرز در اورژانس استان فعال شده است که وظیفه آن هماهنگی بین واحدهای بهداشت و درمان اورژانس، جمع بندی گزارش‌ها و آمار در کنار خدمات به بیماران کووید ۱۹ است.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: در طرح نوروزی اورژانس البرز ۸۴ کد عملیاتی با ۷۲ دستگاه آمبولانس، ‌۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ‌۹ دستگاه موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد در این طرح به کارگیری شده است.

وی در پایان گفت: البته با توجه به شرایط بیماری کرونا و شیوع ویروس جهش یافته، توصیه دستگاه‌های امدادی بر سفر نرفتن و ماندن در خانه است. امید است با همراهی شهروندان عزیز و تبریک عید باستانی نوروز بصورت مجازی، به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک نموده و همچنین قدردان زحمات کادر درمان باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول