اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک‌های نوروزی مقامات بین المللی به رئیس جمهور قرقیزستان

مقامات عالی‌رتبه بین‌المللی و رؤسای جمهور کشورهای منطقه به مناسبت ایام نوروز، این عید باستانی را به رئیس جمهور قرقیزستان تبریک گفتند.

تبریک‌های نوروزی مقامات بین المللی به رئیس جمهور قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، به مناسبت نوروز باستانی تنی چند از مقامات بین المللی این پدیده زیبای طبیعت را به «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان تبریک گفتند.

به گزارش منابع خبری «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به مناسبت نوروز باستانی پیام تبریکی برای «سادیر جباراف» ارسال کرد. وی در این پیام برای رئیس جمهور و ملت شریف قرقیز آرزوی سلامتی و سعادت و ابراز امیدواری کرد که همزمان با بیداری روح در طبیعت روح مردم نیز با خاطری آسوده بهار را استقبال کند.

 «استانیسلاو زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی نیز با ارسال پیام تبریکی، نوروز باستانی را تبریک گفت و برای مردم و دولت قرقیزستان بخت بلند و ایام خوشی را آرزو کرد.

«ولادیمیر نوراف» دبیر کل سازمان همکاری‌های شانگهای در پیام تبریک خود آورده است: این تعطیلات شگفت انگیز اعتدال بهاری و حرکت به سوی هماهنگی بین انسان و طبیعت است که  پل‌های پایدار دوستی و همکاری ایجاد می‌کند. گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را توسعه می‌دهد و غنی می‌کند و به شکل گیری آینده‌ای امن و سعادتمند کمک می‌کند.

«بغدادآمریف» دبیر کل شورای کشورهای ترک زبان نیز نوروز را تبریک گفت. در متن پیام او آمده است : نوروز ارزش مشترک مردم ترک است. این تعطیلات اتحاد روابط برادرانه و دوستانه ما را بین ملت ما تقویت می‌کند و راه را برای توسعه بیشتر باز می‌کند. من صمیمانه امیدوارم که به لطف تلاش‌های ما این رابطه ادامه یابد. این امر همچنین با حمایت متقابل و اتحاد طولانی مدت مردم ما فراهم خواهد شد.  

«میخائیل میاسنی کویچ» دبیر کل اوراسیا نیز با پیام تبریکی نوروز را تبریک گفت. در این پیام آمده است: این تعطیلات باستانی و شگفت انگیز بهار بخشی مهم و جدایی ناپذیر از میراث تاریخی غنی فرهنگ قرقیزستان است. ممکن است روز تجدید بهار طبیعت انگیزه‌ای برای توسعه پروژه­های بزرگ جدید به نفع قرقیزستان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا باشد.

هم چنین «نور سلطان نظربایف» اولین رئیس جمهور قزاقستان و  «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان»، «تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز نوروز را به رئیس جمهور قرقیزستان تبریک گفتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول