اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

کوتاه اما کلیدی در مورد گزینه هشتم ریاست جمهوری

جملات کوتاه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات ریاست جمهوری، کلیدی و بسیار راه گشا برای بسیاری از فعالان سیاسی ـ اجتماعی و حتی افکار عمومی است.

کوتاه اما کلیدی در مورد گزینه هشتم ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ رضا واعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه: رهبری معظم انقلاب اسلامی در پیام نورزوی شان علاوه بر تبیین و تحلیلی کوتاه از مسائل کشور و تبیین مختصر شعار سال، اشاره ای گذرا اما کلیدی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری داشتند. از انتخاب شعار سال در پیام نوروزی ایشان به عنوان راهبرد اساسی سال 1400 که بگذریم و آن را به نوشته ها و یادداشت های مفصل و کاربردی محول کنیم، جملات کوتاه رهبر معظم در مورد انتخابات ریاست جمهوری، کلیدی و بسیار راه گشا برای بسیاری از فعالان سیاسی- اجتماعی و حتی افکار عمومی است؛ از این حیث که معظم له به صورت مختصر شرایط رئیس جمهور آینده را در جملات کلیدی بیان فرمودند. با تحلیل همین کلمات نه تنها انتظار رهبری در مورد گزینه هشتم ریاست جمهوری تا حدی مشخص می شود، نقشه راه کشور در مورد انتخابات را  هم میشود ترسیم کرد و حتی در مورد شخصیت های مطرح و فعال در انتخابات، با استفاده از قاعد مفهوم موافق و مخالف، قضاوت نمود. 

ایشان ضمن اینکه انتخابات  ریاست جمهوری 1400 را جزء مهمترین و تاثیرگذار ترین مسائل کشور دانستند، بر لزوم نگرش و محاسبه بلند مدت به مسائل کشور تاکید کرده و در ادامه در مورد رئیس جمهور آینده به ذکر این جملات اکتفا کردند:« انتخابات می تواند تاثیر مهمی در اوضاع کشور و حوادث کشور و آینده کشور بگذارد؛ مدیریت های جدیدی بر سرکارخواهند آمد، احتمالا تازه نفس با انگیزه های گوناگون قوی انشاء الله وارد مدیریت اجرایی کشور بشوند. بنابراین انتخابات، امسال را بسیار مهم و حساس می کند.»

چند کلید واژه در این بیانات کوتاه وجود دارد؛  مدیریت های جدید، تازه نفس، با انگیزه قوی، ورود به مدیریت اجرایی؛ تاثیر در آینده کشور( آینده نگری).

هرکدام از این کلید واژه ها معنا و مفهومی دارند اما به طور کل می تواند گفت؛ یک معنا و مفهوم روشن از ورود مدیریت های جدید، تازه نفس و با انگیزه به مدیرت اجرایی کشور، ورود نیروهای توانمند و با انگیزه قوی از حوزه ستاد به صف است. یعنی افرادی که در حوزهای ستادی( تصمیم سازی و تصمیم گیری) سابقه و حضوری قوی و فعال داشته و اکنون با داشتن برنامه بلند مدت و تاثیرگذار و با علم به همه جوانب، وارد حوزه صف و مدیریت اجرایی کشور می شوند. زیرا جابجایی نیروهای صف و ستاد و ورود افراد فعال در ستاد به حوزه صف، یکی از اصول مدیریتی است؛ فعالان حوزه ستاد با فراغت و دقت بیشتر و حضور در سطوح تصمیم سازی و تصمیم گیری، هم انگیزه بالایی و هم انرژی لازم برای فعالیت در حوزه صف را دارند.

معنای  و مفهوم دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب، پرهیز از ورود افرادی است که سالیانی است در حوزه مدیریت اجرایی کشور فعال بوده و امتحان پس داده و هرچه در توان داشته اند به منصه ظهور رسانده اند. بنابراین افراد و شخصیت های با این خصوصیات را می توان جزء گزینه های حذفی برای انتخابات آینده دانست. ضمن آنکه تجربه انتخابات های گذشته نیز از اقبال مردم به نیروهای  جدید، تازه نفس و با انگیزه و دارای برنامه و گفتمان متفاوت بوده است.

تازه نفس و با انگیزه های گوناگون قوی نیز به معنای نیروهای جوان و با تجربه و دارای سوابق مطلوب در حوزه های ستادی، تصمیم سازی و تصمیم گیری و دارای برنامه بلند مدت علمی  و معتبر است؛ از این رو می توان چنین افرادی را مشارالیه این فراز از بیانات رهبر انقلاب اسلامی دانست. تأملی در بین گزینه های احتمالی نشان می دهد، هستند افرادی با این ویژگی ها که به صورت چراغ خاموش به تهیه برنامه های بلند ملت، نو با اتکا به توان داخلی و جامعه نخبگانی، پرداخته و برای آینده و اداره صحیح کشور ایده های نو و بدیعی دارند.

به هر حال همانطور که وعده دادند، بیانات روزهای آتی رهبر معظم انقلاب در مقام هسته مرکزی نظام، بهترین و روشن ترین چراغ راه برای انتخاب گزینه هشتم  ریاست جمهوری در 28 خردادماه خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول