اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا ۹ تروریست داعشی را به عراق منتقل کرد

منابع معارض سوریه گفتند که آمریکا ۹ تروریست داعشی زندانی در سوریه را آزاد و به عراق منتقل کرده است.

آمریکا ۹ تروریست داعشی را به عراق منتقل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع وابسته به معارضان سوریه امروز (دوشنبه) از انتقال ۹ زندانی داعشی غیر سوری از زندانی در شهر الحسکه در شمال شرق این کشور به عراق خبر دادند.

به نوشته الاعلام الحربی، این تروریست‌ها از زندان «غویران» در شهر الحسکه که در کنترل شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) قرار دارد، آزاد شده و با عبور از گذرگاه «سیمالکا» تحت تدابیر شدید امنیتی به عراق منتقل شده‌اند.

همزمان با انتقال این تروریست‌ها که مسئولیت‌های مهمی نیز در گروهک داعش داشته و در منطقه «الباغوز» در جنوب دیرالزور دستگیر شده بودند، شبه‌نظامیان کُرد بسیاری در اطراف زندان مستقر بودند و بالگردهای آمریکایی نیز بر فراز زندان پرواز می‌کردند.

انتقال تروریست‌های داعشی از سوریه به عراق و بالعکس و یا جابه‌جایی در داخل دو کشور، بارها اتفاق افتاده و منابع محلی گزارش آن را داده‌اند. در تازه‌ترین مورد، در ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که نیروهای آمریکایی به منظور مسلح سازی و استفاده از تروریست‌های داعشی در سوریه، ۲۵ تن از این تروریست‌ها را از خاک عراق به سوریه منتقل کرده‌اند. دو روز پیش از آن نیز دو بالگرد نظامی آمریکایی ۱۰ تروریست داعشی را از پایگاه «الشدادی» در استان الحسکه سوریه به یک منطقه بیابانی در استان دیرالزور منتقل کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول