اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تندباد و بارش باران در راه استان قزوین است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سامانه بارشی در استان قزوین مستقر خواهد شد که با وزش تندبادهای شدید و بارش باران در برخی مناطق استان همراه خواهد بود.

تندباد و بارش باران در راه استان قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در رابطه با ورود سامانه بارشی جدید به استان اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی در سطح هشدار نارنجی قرار دارد.

وی افزود: این سامانه بارشی که با وزش تندبادهای شدید با سرعتی بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت همراه است، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان مستقر خواهد شد و بارش باران در برخی مناطق  استان را  نیز در پی خواهد داشت.

مهدیخانی گفت: در پی فعالیت این سامانه، احتمال بروز لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

وی ادامه داد: اخطاریه های لازم به دستگاه های متولی، جهت لایروبی معابر، کانال ها و آبروها و همچنین لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از سقوط داربست ها ، سازه های موقت ، غرفه های اقماری توزیع میوه  و...به شهرداری ها ابلاغ گردیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، بیان کرد: به هم استانی ها، توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب نموده و از حضور در ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها  و گردش در طبیعت  نیز خودداری نمایند.

وی افزود: به کشاورزان باغداران، زنبورداران و مشاغل حساس نسبت به وزش باد شدید، آمادگی و مراقبت لازم در خصوص محکم نمودن سازه های سبک و موقت، پوشش گلخانه ها و داربست ها  توصیه می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول