اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

1200 کارگر ساختمانی در انتظار بیمه هستند

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم با اشاره به محدودیت سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از مهر ماه سال گذشته گفت: نزدیک به هزار و 200 نفر در نوبت سهمیه بیمه هستند.

1200 کارگر ساختمانی در انتظار بیمه هستند

عباس شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه تاکنون حدود 24 هزار نفر از کارگران ساختمانی و فصلی زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند، اظهار کرد: نزدیک به هزار و 200 نفر در نوبت سهمیه بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بخشنامه‌ای مبنی بر قطع سهمیه بیمه کارگران ساختمانی از مهر ماه صادر کرده است.

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه با قطع سهمیه بیمه در حق کارگران اجحاف شد، گفت: کارگران در این دوران کرونا به دفترچه نیاز دارند در حالی که سهمیه بیمه‌ آنها را قطع کردند.

وی با اشاره به وضعیت معیشت کارگران گفت: کارگرانی که بیمه شدند با وضعیت معیشتی امروز دچار مشکل هستند و برای سال آینده با افزایش حق بیمه بیشتر دچار مشکل می‌شوند.

شیری خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک 15 هزار سبد معیشتی بین کارگران فصلی و ساختمانی توزیع شده است و برای  6 هزار و 500 نفر خانوار کارگری در مرحله اول مبلغی بن واریز شد.

وی با اشاره به مسئله ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: مصوبه شورای شهر این بود که زمینی در اختیار ما قرار گیرد تا جایگاهی احداث کنیم و بحث آموزش و رتبه بندی کارگران انجام شود ولی استقبالی صورت نگرفت و محقق نشد.

انتهای پیام/78003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول