اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| پنج محور اصلی جهت تامین دسترسی مطلوب صدرا به کلانشهر شیراز

مدیرعامل شرکت توسعه عمران صدرا گفت: با اولویت قرار دادن زیرساخت‌های حمل و نقل و به ویژه شبکه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، برنامه توسعه و ساخت راه‌های دسترسی در قالب پنج پرو‌ژه اصلی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

فارس من| پنج محور اصلی جهت تامین دسترسی مطلوب صدرا به کلانشهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سوژه‌ای با عنوان "درخواست پیگیری ساخت زیرگذر چندمنظوره دوکوهک به شهر صدرا" در سامانه فارس‌من خبرگزاری فارس ثبت شده که در توضیحات آن امده است: "پروژه ساخت زیرگذر چند منظوره در تقاطع دوکوهک منطقه ۱۰ شهرداری شیراز به ورودی دوم صدرا خواسته جدی مردم می‌باشد که در این خصوص از خطرات مالی و جانی عموم مردم کاسته می‌شود و شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در این خصوص همکاری ندارد و به قول مسئولین شهرداری، این موضوع اولویت ندارد! 

در این خصوص نظر کارشناسان متخصص ملاک می‌باشد، لذا خواهشمندیم با ورود دادستان و شهردار شهر شیراز این موضوع بررسی و نتیجه‌ای که منافع عمومی را در برداشته باشد اتخاذ شود، از دادستان محترم که حافظ منافع عمومی جامعه می‌باشد تقاضا می‌شود تا با جدیت و تلاش جهادی این مشکل مردم مرتفع شود."

در این راستا موضوع را از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و عمران شهر جدید صدرا پیگیری کردیم. 

خلیل حاجی‌پور در این باره به فارس گفت: از آنجا که یکی از مهمترین چالش‌ها و عقب‌ماندگی‌های شهر صدرا در حوزه زیرساخت‌ها موضوع تامین دسترسی مطلوب و مناسب به کلانشهر شیراز است و با درک این واقعیت که توسعه زیرساخت ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود، همچنین با اولویت قرار دادن زیرساخت های حمل و نقل و به ویژه شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی برنامه توسعه و ساخت راه‌های دسترسی در قالب پنج پرو‌ژه اصلی در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: محور اول، محور بزرگراهی سردار سلیمانی و دسترسی به شیراز از طریق بزرگراه شیراز- اصفهان در شرق صدرا به طول ۵/۵ کیلومتر است که در روزهای پایانی سال ۹۹ توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید. 

حاجی‌پور محور دوم را ساماندهی و تعریض دسترسی فاز ۲ در قالب محور بزرگراهی بوعلی سینا(صدرا – دوکوهک) و اتصال به محور شمال غرب شیراز در فاز ۲ که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری کامل خواهد رسید دانشت و گفت: این مسیر به موازات بلوار خلیج فارس، اتصال صدرا را به محور شمال غرب شیراز برقرار می‌کند. 

وی اظهار داشت: طول این پروژه سه و نیم کیلومتر و هزینه آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال می باشد که تماما از محل منابع داخلی شرکت عمران صدرا تامین اعتبار شده است. 

حاجی‌پور آغاز عملیات اجرایی این پروژه را از ابتدای سال ۱۳۹۷ دانست و گفت: در فرایند اجرا هزینه و زمان زیادی صرف تعیین تکلیف و رفع معارضین ملکی و تاسیساتی متعدد شد. همچنین جابجایی خطوط انتقال گاز، فیبر نوری، خطوط انتقال برق، خط انتقال اصلی آب صدرا از دوکوهک، خط انتقال آب سد درودزن به شیراز و همچنین واقع شدن بخشی از مسیر در حریم منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، یکی از چالش‌های جدی اجرای این شریان مهم و بزرگراه درون شهری با عرض متوسط ۶۵ متر بوده است. 

او افزود: واقع شدن در مجاورت ناحیه صنعتی شیراز و عبور بخشی از ترافیک آزادراه آتی‌الاحداث اصفهان- شیراز، اهمیت این بزرگراه را دوچندان کرده است، بزرگراه بوعلی سینا دارای ۱۰ خط عبور(سه باند سرعت رفت و ۳ باند برگشت و دو باند کندرو) مجموعا با عرض متوسط ۶۵-۵۵ متر و سه دهانه پل بتنی می‌باشد که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا اذعان داشت: بهبود توسعه شهری و ارتقاء دسترسی ایمن و سریع در بخش غربی شهر جدید صدرا از جمله دستاوردهای قابل اشاره این پروژه است. 

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح مورد نیاز بر روی محور سپیدان از تعهدات شهرداری شیراز است که پیگیری لازم جهت شروع به ساخت آن باید صورت گیرد. 
این مقام مسئول محور سوم را محور بزرگراهی قره پیری و اتصال به شیراز از طریق جوادیه و شهید محلاتی در جنوب شرق دانست و افزود: عملیات اجرایی این محور نیز در اسفند ۹۹ آغاز شد. 

او ادامه داد: محور چهارم، محور بزرگراهی صدرا به سمت غرب و اتصال به آزادراه شیراز- اصفهان است که در سال ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد. 

حاجی‌پور طراحی و برنامه ریزی قطار برقی(مترو) شهر جدید صدرا به طول ۱۱ کیلومتر و اتصال به خط ۳ متروی شیراز را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد و افزود: به جز پروژه های اشاره شده، موضوع بهسازی و روکش معابر سطح شهر صدرا از جمله آسفالت بلوار دسترسی موجود صدرا معروف به محور خلیج فارس و بلوار حافظ و سعدی هم در دستور کار شرکت عمران قرار گرفته اسا و در سال جاری هم بر اساس اولویت‌های تشخیصی شرکت عمران ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام/ ن/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول