اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

در فراق دوست/ نوشته علی شیرازی در وصف سید‌حمید سجادی‌منش

حجت‌الاسلام علی شیرازی از دوستان و همرزمان مرحوم سید‌حمید سجادی‌منش نویسنده دفاع مقدس در یادداشتی به وصف این فعال فقید عرصه فرهنگ کشور پرداخت.

در فراق دوست/ نوشته علی شیرازی در وصف سید‌حمید سجادی‌منش

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام علی شیرازی از دوستان و همرزمان مرحوم سید‌حمید سجادی‌منش نویسنده دفاع مقدس در یادداشتی به وصف این فعال فقید عرصه فرهنگ کشور پرداخت که در ادامه تقدیم می‌شود.

در شامگاه پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ و شب میلاد امام سجاد علیه‌السلام، سیدی از تبار سجادیان، پاسداری مجاهد و نویسنده‌ای ژرف‌اندیش و زیبانویس، با روحی آرام به ملکوت اعلی پیوست.

سیدحمید سجادی‌منش را بیش از سی سال می‌شناختم. از روزهایی که در یگان موشکی نیروی دریایی سپاه در شیراز، خدمت می‌کرد، تا آن روزهایی که شبانه‌روز در تهران برای نشریات تبلیغات نیروی دریایی قلم می‌زد و آرام آرام سردبیری نام‌آور شد و قلم‌اش برای جراید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذاب گردید.

وی چند سال برای کنگره‌ سرداران و ۱۴۰۰۰ شهید استان فارس، مقاله و کتاب نوشت. چندین سال قلم‌زن کنگره‌ شهدای روحانیت کشور بود و فرهنگ نامه‌ ۴۵۰۰ شهید روحانی را قلمی کرد.

از میان کتاب‌ها و نوشته‌های او، «هدایت سوم»؛ خاطرات سردار سرتیپ پاسدار جعفر اسدی خودنمایی کرد و با همت انتشارات سوره‌ مهر وارد بازار نشر شد و تا دریافت نامزدی جایزه جلال پیش رفت.

کتاب «سه‌گاه ابوهادی»اش؛ خاطرات شهید مدافع حرم حجه‌الاسلام تمام‌زاده، گوی سبقت از هدایت سوم ربود و با نشر آن از سوی انتشارات خط مقدم، در میان عاشقان کتاب جا باز کرد.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، سرانجام پس از ۵۹ سال عمر با برکت، در ساعت‌های نزدیک به تحویل سال ۱۴۰۰ جان به جان آفرین تقدیم کرد و روح بلند او به ملکوت اعلی پرواز نمود.

نبود سیدحمید سجادی‌منش، برای اهل‌قلم، دردناک است و فقدان او به این آسانی قابل جبران نیست؛ اما کتاب‌ها و نوشته‌هایش، مشعل فروزانی است که نسل امروز و فردا را در مسیر حق رهنمون می‌سازد و نام وی را برای همیشه سربلند نگه می‌دارد.

یاد و نامش را گرامی می‌داریم و از خداوند عزیز خواهانیم او را با اولیای الهی محشور کند و به خانواده‌ بزرگوارش و فرزندان گرامی و عزیزش صبر و اجر عنایت کند.

به گزارش فارس سید حمید سجادی منش پژوهشگر و نویسنده کتاب «هدایت سوم» شامل خاطرات سردار محمدجعفر اسدی امروز یکشنبه اول فروردین درگذشت.

سجادی منش متولد سال ۱۳۴۱ در شیراز است و همزمان با دفاع مقدس، نوشتن و قلم‌زدن را آغاز کرد. کتاب «هدایت سوم» او، ۱۵۰ خاطره از سردار محمد جعفر اسدی، فرمانده لشکر المهدی از انقلاب و سال‌های دفاع مقدس را شامل می‌شود که توسط انتشارات سوره مهر چاپ و تا به حال چندمرتبه تجدیدچاپ شده است.

این‌نویسنده برای نوشتن «هدایت سوم» نامزد جایزه جلال آل احمد شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول