اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورود سامانه بارشی به استان/وزش تندبادهایی با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به استان، گفت: وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در همه مناطق به ویژه در نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به استان/وزش تندبادهایی با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختیاری، گفت: وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در همه مناطق به ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان فعال است، ادامه داد: اصابت صاعقه، احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی به مردم توصیه کرد: از هرگونه توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و همچنین از صعود به ارتفاعات و هرگونه فعالیت کوهنوردی اجتناب کنند.

چراغپور در ادامه با اشاره به وزش باد شدید، وقوع تندبادهای لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک، توضیح داد: وزش این بادها از روز فردا در استان آغاز می‌شود و تا پایان روز شنبه هفته آینده ادامه داد.

وی گفت: سرعت این بادهای شدید 70 تا 100 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و احتمال تندبادهای موقتی با سرعتی بیش از 110 کیلومتر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد: با توجه به وزش باد در سطح استان و منطقه شرایط برای خیزش گردوخاک و همچنین انتقال گردوغبار از کشورهای همسایه مهیاست که در بعضی از ساعات سبب کاهش نسبی کیفیت هوا و دید خواهد شد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول