اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن خواستار افزایش همکاری ناتو برای مقابله با روسیه شد

در ادامه تنش‌های هفته‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای آلمانی خود خواستار افزایش همکاری شرکای ناتو برای مقابله با روسیه شد.

واشنگتن خواستار افزایش همکاری ناتو برای مقابله با روسیه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز گذشته (سه‌شنبه) با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در «بروکسل» دیدار و بر لزوم مقابله کشورهای عضو ناتو با روسیه تأکید کرد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص دیدار ضدروسی وزرای خارجه آمریکا و آلمان توضیح داد که بلینکن بر تعهد آمریکا برای همکاری با همپیمانان و شرکای خود برای مقابله با روسیه تأکید کرده است.

وی در این خصوص گفت: «وزیر خارجه (آنتونی) بلینکن بر تعهد آمریکا برای همکاری با همپیمانان و شرکا به منظور مقابله با تلاش‌های روسیه برای تضعیف امنیت جمعی ما تأکید کرد و در همین راستا بر موضع ایالات متحده در قبال خط لوله نورد استریم ۲ تأکید کرد».

بلینکن همچنین روز گذشته در مقر ناتو در بروکسل در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای مانع‌تراشی در مسیر پروژه «نورد استریم ۲»، مدعی شد که خط لوله در حال ساخت انتقال گاز «نورد استریم ۲» که قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند در تضاد با منافع اتحادیه اروپاست و همچنین باعث تضعیف اوکراین می‌شود.

پرایس نیز کشورهای اروپایی را در خصوص مشارکت در این پروژه تهدید کرده بود ولی معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرده است که بدون تردید خط لوله انتقال گاز طبیعی به اروپا تکمیل خواهد شد.

پروژه خط لوله نورد استریم-۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، از طریق مسیر زیر دریای بالتیک در حال انجام است. ساخت و ساز این پروژه پس از تعلیق در سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده از سر گرفته شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که این خط لوله بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از جمله به خطر افتادن امنیت متحدان ناتو خود را در اتحادیه اروپا وافزایش وابستگی آن‌ها به روسیه بارها در مسیر اجرای این پروژه مهم گازی کارشکنی کرده است.

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

اخیراً نیز اظهارات توهین‌آمیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی و «قاتل» خطاب کردن پوتین، تنش‌ها در روابط واشنگتن و مسکو را تشدید بخشیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول