اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۸۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان غربال‌گری کرونا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیش از ۸۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر غربال‌گری شدند.

۸۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان غربال‌گری کرونا شدند

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد:‌ در این ایام بصورت میانگین روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان مورد غربال‌گری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی این روزها برخی از هموطنان ما از سایر نقاط کشور جهت مسافرت به مرز مراجعه کرده و مشکلاتی را برای تیم غربال‌گری هلال احمر و شبکه بهداشت ایجاد نموده‌اند.

امکان تردد به اقلیم کردستان عراق وجود ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به بسته بودن مرز مریوان امکان تردد به اقلیم کردستان عراق وجود نداشته و تنها افرادی که با شرایط خاص هستند امکان ورود به کشور را دارند.

جلالی خاطرنشان کرد: تب‌سنجی، توزیع ماسک و مایع ضد عفونی و انجام آزمایش اولیه کرونا اقداماتی است که در مبادی ورودی مرز باشماق مریوان توسط امدادگران هلال احمر و همکاران دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: استقرار یک دستگاه کانکس، چند تخته چادر جهت استراحت مسافران، خیمه نماز و امکانات اولیه رفاهی از دیگر اقداماتی است که در مرز باشماق مریوان توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اضافه کرد: در این ایام همچنین امدادگران هلال احمر با دو دستگاه آمبولانس و یک خودرو پشتیبانی به امداد رسانی به هموطنان عزیزمان می‌پردازند.

جلالی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر کردستان تا زمانی که نیاز باشد جهت ارائه خدمات امدادی و غربال‌گری در مرز مریوان مستقر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در حال حاضر ۲۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای طرح نوروزی در استان فعالیت دارد، گفت: ۱۳ پایگاه ثابت و 10 پایگاه سیار در جاده‌های استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول