اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سامان‌دهی سالن مسافری پایانه مرزی آستارا/افزایش تعداد مرزهای ایران با پاکستان

رئیس سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه به پیمان‌کار سپردیم نسبت به سامان‌دهی سالن مسافری پایانه مرزی شهرستان آستارا اقدام کند، گفت: مرزهای کشور پیشانی نظام هستند و خدمات ارائه‌شده به مسافران ایرانی و خارجی متردد از مرز باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

سامان‌دهی سالن مسافری پایانه مرزی آستارا/افزایش تعداد مرزهای ایران با پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، داریوش امانی ظهر امروز در نشست کمیته هماهنگی مرز این شهرستان در محل سالن جلسات پایانه مرزی اظهار کرد: کامیون‌های ترانزیتی پس از ورود به پایانه و گمرک شهرستان آستارا و انجام کارهای اداری در کمترین زمان ممکن به پس‌کرانه هدایت می‌شوند.

رئیس سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در بیست‌وپنجم شورای سامان‌دهی مرز مصوب شد تمام کارهای اداری کامیون‌های ترانزیتی باید به پس‌کرانه منتقل شوند و مرز تنها محل تردد کامیون‌ها باشد، گفت: متأسفانه این مصوبه تاکنون در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا درنیامده است.

وی با اشاره به استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس شهرستان آستارا تصریح کرد: طبق بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته طرح جامع استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس در دست تدوین بوده و پس از اتمام تعطیلات عید ۱۴۰۰ جهت بررسی این موضوع به شهرستان آستارا سفری خواهیم داشت.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به پیمان‌کار سپردیم نسبت به سامان‌دهی سالن مسافری پایانه مرزی شهرستان آستارا اقدام کند، افزود: مرزهای کشور پیشانی نظام هستند و خدمات ارائه‌شده به مسافران ایرانی و خارجی متردد از مرز باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

امانی تعداد پایانه‌های مرزی کشور را ۲۴ مرز دانست و بیان کرد: قبل از پایان سال ۹۹ دومین مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران با پاکستان تحت عنوان «ریمدان» افتتاح شد و سومین مرز رسمی با این کشور نیز تحت‌عنوان «پیشین» بعد از تعطیلات عید ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جهت احداث تیر پارک با مشکل زمین مواجه هستیم

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست کمیته هماهنگی مرز این شهرستان در محل سالن جلسات پایانه مرزی اظهار کرد: ترددهایی که به واسطه گمرک و پایانه مرزی در سطح شهرستان آستارا رخ می‌دهد برای پویایی اقتصاد کشور و اقتصاد شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

غلام‌رضا مرحبا پایانه مرزی شهرستان آستارا را یکی از فعال‌ترین پایانه‌های مرزی کشور دانست و گفت: پایانه مرزی این شهرستان از نبود زیرساخت‌های عمرانی رنج می‌برد و همین سالن مسافری که امروز از نزدیک از آن بازدید داشتید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.  

وی مرز زمینی شهرستان آستارا را پیشانی کشور دانست و بیان کرد: اتباع کشورهای همسایه جهت ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از پایانه مرزی شهرستان آستارا استفاده می‌کنند که قبل از شیوع ویروس کرونا، روزانه هزاران تردد از همین پایانه به ثبت می‌رسید.  

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهت احداث تیر پارک با مشکل زمین مواجه هستیم و بخش خصوصی درهمین‌خصوص وارد مذاکره شده است، افزود: جهت احداث تیر پارک به ۳۰ الی ۵۰ هکتار زمین نیاز داریم.  

۸۰ درصد از صادرات گیلان از مرزهای آستارا انجام می‌شود

فرماندار شهرستان آستارا نیز در نشست کمیته هماهنگی مرز این شهرستان در محل سالن جلسات پایانه مرزی ترافیک کامیون های ترانزیتی را از مشکلات اساسی مردم دانست و اظهار کرد: مرز آستارا مانند دیگر مرزها نیست که خارج از شهر واقع شده باشد و همین داخل شهر بودن مرز، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

عباس صابر شهرستان آستارا را تنها مرز زمینی استان گیلان دانست و تصریح کرد: ۸۰ درصد از صادرات استان به واسطه مرزهای این شهرستان انجام می‌شود، اما تأسیساتی که در پایانه مرزی و گمرک شاهد هستیم جواب‌گوی این مقدار صادرات به روسیه، جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای اورآسیا نیست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول