اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تکواندو شانس اول آذربایجان شرقی برای کسب مدال المپیک

تکواندو آذربایجان‌شرقی به‌دنبال دومین مدال المپیک است

تکواندو  شانس اول آذربایجان شرقی برای کسب مدال المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، المپیک توکیو که با یک‌سال تاخیر امسال برگزار خواهد شد، بزرگترین مسابقات ورزشی ‌ بوده و مدال المپیک باارزش‌ترین مدالی مسابقات ورزشی محسوب می‌شود.

در طول تاریخ کاروان جمهوری اسلامی ایران مدال‌های متعددی در رشته‌های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی در المپیک به دست آورده است.

سهم رشته تکواندو که از سال 1992 به‌صورت رسمی در المپیک گنجانده شده است، 7 مدال بوده که یکی از این مدال‌های توسط تکواندوکار آذربایجان‌شرقی به‌دست آمده است.

یوسف کرمی در المپیک 2004 آتن موفق به کسب مدال برنز شد که این تنها مدال کسب شده ورزش آذربایجان‌شرقی در ادوار المپیک به‌شمار می‌رود.

حالا میر هاشم حسینی یکی از 2 تکواندوکاری که موفق کسب سهمیه این مسابقات شده به‌دنبال افتخاری دیگری برای استان آذربایجان‌شرقی است.

میر هاشم در کارنامه افتخارات خود مدال‌های جهانی و آسیایی متعددی دارد و در کلکسیون افتخارات خود به‌دنبال مدال خوش‌رنگ المپیک است تا ثابت کند که آذربایجان‌شرقی و میانه مهد تکواندو در کشور است.

انتهای پیام/60017/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول