اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تولید محتوای علمی اساتید به تحقق شعار سال می‌انجامد

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اساتید دانشگاه کشور برای تحقق شعار سال به جای فعالیت‌های ترجمه‌ای و تقلیدی باید در راستای خودکفایی به تولید محتوای فرهنگ اسلامی و مبانی میان‌رشته‌ای بپردازند.

تولید محتوای علمی اساتید به تحقق شعار سال می‌انجامد

 عبدالحمید نقره‌کار عضو هیأت علمی ‌دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه مقوله جهش تولید، پشتیبانی و مانع‌ زدایی‌ها مهمترین مؤلفه در گام دوم ‌انقلاب‌ است،گفت: امسال ‌باید همه قشر دانشگاهی‌ کشور شعار سال ‌را که مبنی بر جهش تولید، پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی است، به عنوان مهمترین مؤلفه در گذار تاریخی برای گام دوم انقلاب مورد توجه قرار داده و محور اصلی‌ همه فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: در بعد اقتصادی و تولید به‌ خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع باید فعالیت‌ها به جای آنکه روی کاغذ آورده شود، در عمل تحقق پیدا کند تا بتواند در مانع‌زدایی‌ها تأثیرگذار بوده و باعث رونق تولید شود، زیرا در حال حاضر بنگاه‌داری بانک‌ها مانع انتقال اقتصاد به سمت مردم شده است که در این رابطه باید دولت انقلابی با فساد در مراکز مختلف دولتی به مبارزه بپردازد. 

نقره‌کار تصریح کرد: اساتید دانشگاهی امروز بیش از هر زمان دیگری تلاش‌کنند و به جای فعالیت‌های ترجمه‌ای و تقلیدی، باید در راستای خودکفایی به تولید فرهنگ اسلامی و مبانی میان‌ رشته‌ای بپردازند در واقع دانشگاه‌ها باید برای قرن بیست و یکم با تولیدات محتوای مطلوب در قالب مقالات و پژوهش‌های بنیادی، شعار سال را تحقق بخشند. 

وی در پایان گفت: باید شبکه ملی اطلاعات در قالب اینترنت ملی هر چه سریع‌تر تقویت و گسترش پیدا کند تا بتوان مطالب محتواهای تولیدی دانشگاه‌های ‌کشور را ترجمه کرده و برای استفاده همه دستگاه‌ها و ارگان‌های داخلی در راستای تحقق شعار سال ‌مورد استفاده قرار گیرد همچنین سایر جهانیان نیز می‌توانند از این تولیدات دانشگاهی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول