اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب/جوانان شتاب دهنده توسعه کشور هستند

مقام معظم رهبری با بیان این‌که باید مدیریت انقلاب اسلامی به جوانان انقلابی و متعهد سپرده شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است که باید در اولویت اجرایی نظام قرار گیرد.

نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب/جوانان شتاب دهنده توسعه کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، عظمت وقوع و ماندگاری انقلاب اسلامی، عظمت کارکردِ انقلاب اسلامی تاکنون، عظمت چشم‌اندازی که انقلاب اسلامی باید به آن برسد و عظمت نقش نیروی جوان متعهد در مسیر پیش‌رو انقلاب اسلامی، چهار نکته کلیدی بیانه گام دوم است که بار دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و این توصیه گویای ضرورت توجه ویژه به ظرفیت جوانان در مدیریت کشور است.

مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان با بیان این‌که ظرفیت‌های اثبات شده ملت ایران در شکل‌دهی و به سرانجام رساندن کارهای بزرگ، مهمترین نقطه امید حرکت عمومی ملت ایران است، تصریح کردند: طبعاً هنگامی که جوانان متعهد و حزب اللهی به معنای حقیقی کلمه، جزو مدیران ارشد کشور شدند، حرکت عمومی شتاب و رونق بیشتری خواهد گرفت.

بکارگیری نیروهای جوان متخصص در اولویت اجرایی مسئولان باشد

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، با بیان این‌که امروز جامعه اسلامی بیشتر هر چیز به وحدت و همبستگی نیاز دارد، اظهار کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید نظام فارغ از مسائل حزبی استفاده از جوانان خلاق و مبتکر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی، افزود: ایران اسلامی از جمله کشورهای غنی در حوزه نیروی انسانی جوان و متخصص است که باید به خوبی از این مهم به نفع توسعه همه جانبه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد استقلال و خودکفایی ملی را در گرو نیروهای بومی و جوانان نخبه داخلی دانست و بیان کرد: بکارگیری نیروهای جوان و متعهد انقلابی باید در اولویت اجرایی مسئولان قرار گیرد.

ناصری یزدی تحقق گام دوم انقلاب را تنها راه مطمئن برای برون رفت کشور از چالش های مختلف اقتصادی عنوان کرد و گفت: واگذاری مسئولیت به نیروهای جوان، متعهد و انقلابی لازمه تحقق اهداف گام دوم انقلاب است.

مسئولان زمینه‌ساز مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف باشند

محمدعلی طالبی استاندار یزد با بیان این‌که تعاونی‌ها زمینه بسیار خوبی برای حضور و مشارکت جوانان هستند، اظهار کرد: مشارکت فعال جوانان در عرصه و برنامه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در راستای اهداف کشور یک ضرورت است که تاکنون اقدام‌های خوبی برداشته شده و باید ادامه یابد.

وی از فرمانداران خواست با همکاری اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان  در شهرستان‌ها از ظرفیت نسل جوان و تشکل‌های مرتبط در خدمت به مردم و کارگشایی از مسائل و مشکلات استفاده کنند.

استاندار یزد در ادامه رسیدگی و پاسخگویی به سوالات و مطالبات جوانان توسط مسئولان اجرایی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: استفاده به موقع و درست از ظرفیت جوانان پویایی، نشاط عمومی و خلاقیت در امور را به همراه دارد.

فعالیت ۷۰ سازمان مردم نهاد جوان در یزد

مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان یزد، استفاده از ظرفیت جوانان را یکی از مهمترین رویکردهای جدی این اداره  کل در استان دانست و اظهار کرد: راه‌اندازی گروه مشورتی جوانان از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار استان یزد برای شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت جوانان بومی است.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ سازمان مردم نهاد با محوریت جوانان در استان یزد فعالیت دارند، افزود: حمایت از سمن‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمایت از جوانان بومی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر (ع)، گفت: به منظور بزرگداشت روز جوان برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در دستور کار استان قرار گرفته است.

شریعتی در پایان تجلیل از تشکل های برتر، برگزاری کارگاه توانمندسازی سمن های جوان با رویکرد اشتغالزایی و کارآفرینی، برگزاری کارگاه های مشاور ازدواج، محافل قرآنی، همایش ورزشی نظیر پیاده روی و کوهنوردی، برگزاری جشن گلریزان و برپایی ایستگاه صلواتی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده از جمله برنامه های تدوین شده به مناسبت روز جوان در استان یزد است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول