اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شعار سال نقشه راه نظام اسلامى است

امام جمعه قیدار همه ساله سالمان با پیام مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب همه ساله نقشه راه نظام اسلامى را در آغاز سال جدید ترسیم می‌کنند که برکات زیادی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی داشته است چرا که شعار سال، مبنا و محور برای همه جهت‌گیری‌های کشور است.

شعار سال نقشه راه نظام اسلامى است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به مقارن شدن بهار طبیعت، با بهار معنویت ماه شعبان و ماه رمضان اظهار کرد: خدای متعال دو کتاب دارد یکی کتاب تشریع و دیگری کتاب تکوین، کتاب تشریع همان قرآن و کتاب تکوین عالم طبیعت است.

امام جمعه قیدار به پیام مقام معظم رهبری و شعار سال انتخاب شده اشاره و تصریح کرد: همه ساله سالمان با پیام معظم‌له آغاز می‌شود که هر ساله یکی از مهمترین نیازهای روز کشور را به عنوان شعار سال تعیین می‌شود و نقشه راه نظام اسلامى را در آغاز سال جدید ترسیم می‌کنند که برکات زیادی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی داشته است چرا که شعار سال، مبنا و محور برای همه جهت‌گیری‌های کشور است.

وی به در پیش بودن نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت اشاره کرد و گفت: شب نیمه شعبان شب بسیار مبارکی است که در فضیلت، شباهت بسیاری به لیالی قدر دارد چرا که در این روز انسان کاملی از مخزن غیب الهی تنزل پیدا می کند که مانند آن است که قرآن کریم از مخزن غیب الهی تنزل پیدا کند و چون قرآن و عترت دو ثقل ثقیل و وزنه وزین نظام آفرینش هستند که از یکدیگر جدایی ندارند، حکم هر یک همانند حکم دیگری است.

موسوی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سندی براى زمینه سازی براى نزدیک شدن به ظهور امام زمان علیه السلام تدوین شده است، افزود: جوانان مومن و انقلابی در خط مقدم زمینه سازی ظهور هستند و در زمینه سازی ظهور حضرت نقش کلیدی دارند.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: بحث ظهور یک امر اتفاقی نیست بلکه یک فرایند و جریان است که زمینه و مقدماتی لازم دارد و برای تحقق گام به گام آن مجاهدت لازم است و جوان انقلابی در این قضیه تماشاگر نیست، بلکه در صحنه زمینه سازی ظهور بازیگر است پس بنابراین وظیفه اصلی منتظران ایجاد تمدن اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان روز سربازان گمنام انتخاب شده است، تصریح کرد: این انتخاب بهترین مدال افتخاری است که حضرت امام(ره) به عزیرانمان در وزارت اطلاعات هدیه کردند و مجاهدت‌های خاموش مدال دیگری بود که مقام معظم رهبری به سربازان گمنام دادند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول