اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صید بیش از 3 هزار تن ماهی استخوانی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به افزایش چهاردرصدی صید ماهی در گیلان گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۰ تن انواع ماهی استخوانی در دریای خزر صید با ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش چهاردرصدی مواجه بوده است.

صید بیش از 3 هزار تن ماهی استخوانی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی در گیلان در روزهای کرونایی کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: صیادان گیلانی علیرغم شیوع کرونا، از اولین روز آغاز صید مشغول صیادی بوده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کماکان به برداشت انواع ماهی استخوانی در دریای خزر مشغول هستند.

وی از فرصت دوهفته‌ای صید ماهی در دریای خزر خبر داد و افزود: هرساله صید ماهی از ۲۰ مهد آغاز و تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه دارد، لذا از صیادان درخواست دارم به زمان اتمام صید ماهی توجه کنند.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به افزایش چهار درصدی صید ماهی در گیلان بیان کرد: با تلاش صیادان تاکنون سه هزار و ۳۳۰ تن انواع ماهی استخوانی در دریای خزر صید با ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش چهاردرصدی مواجه بوده است.

مدبری بیشترین میزان ماهی صیدشده در گیلان را ماهی سفید معرفی کرد و گفت: تاکنون ۶۵۰ تن معادل ۴۹ درصد ماهی سفید و ۴۶ درصد ماهی کفال در گیلان صید و مابقی صید هم از سایر گونه ماهیان بوده است.

به گزارش فارس، امسال چهار هزار صیاد از ۴۹ صید پره اقدام به صید ماهیان استخوانی از دریا خزر کرده و در فصل صید گذشته هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در استان گیلان صیدشده بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول