اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عیدانه ویژه آستان قدس برای نیازمندان در روز میلاد امام عصر(عج)/ از توزیع ۲۰ هزار وعده‌غذا تا برپایی جشن در روستاهای کم برخوردار

آستان قدس رضوی در روز میلاد امام عصر(عج) در راستای حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت علاوه بر توزیع ۲۰ هزار وعده‌غذا، اقدام به برپایی جشن میلاد در روستاهای کم برخوردار کرده است

عیدانه ویژه آستان قدس برای نیازمندان در روز میلاد امام عصر(عج)/ از توزیع ۲۰ هزار وعده‌غذا تا برپایی جشن در روستاهای کم برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، در طلیعه سال جدید، سالی که دو بار در تقویم خود میلاد منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرد و بیش از همه‌سال‌های پیش، نیاز به فرج و فریادرس است، خادمان بارگاه امام مهر و کرم در روز ولادت آخرین سلاله امامت، تدارک عیدانه مفصلی دیده‌اند. 

از یک روز مانده به میلاد حضرت حجت(عج)، برنامه‌ها و اقدامات متنوعی به همت مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی برای حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت مشهدی در نظر گرفته‌شده است که با همراهی کانون‌های خادمیاری رضوی و تشکل‌های مردمی سطح شهر مشهد در حال اجراست.

چند قرص نان به نیت تبرک هادی غلامی مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با اشاره به کم و کیف اجرای این برنامه‌ها می‌گوید: از روز هشتم فروردین، پخت ۱۵ هزار قرص نان صلواتی در ۱۲ نانوایی مستقر در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد برای توزیع میان خانوارهای نیازمند شناسایی‌شده توسط کانون‌های خادمیاری محله‌ای آغازشده و تا روز نهم فروردین، هم‌زمان با میلاد حضرت مهدی(عج) ادامه دارد.

به گفته غلامی، در اقدام دیگری با مشارکت مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی و نیکوکاران، به نیت شادی دل امام زمان(عج)، کارت هدیه‌های عیدانه‌ای به ارزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به کودکان تعدادی از خانوارهای بی‌بضاعت شهر تقدیم شد. در کنار عیدی کودکانه، هدایای متبرک دیگری بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.  

شیرین‌کامی دل مؤمنان

وی در خصوص پخت شیرینی برای شیرین‌کامی خانواده‌های کم‌بضاعت حاشیه‌نشین در این ایام عید، توضیح می‌دهد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته و تهیه مواد  و لوازم موردنیاز پخت شیرینی، از روز گذشته ۶۰۰ بسته شیرینی زبان طبخ و بین ۶۰۰ خانواده و نیز ایستگاه صلواتی سطح شهر توزیع‌شده است.  

آن‌گونه که غلامی می‌گوید: ۵۰ مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در نقاط مختلف شهر مشهد و با محوریت روستاهای کم برخوردار بخش رضویه در حال برگزاری است. مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی به اشکال مختلف ازجمله توزیع شیرینی، غذا، هدایای متبرک مناسب روز عید، از تشکل‎های مردمی برای برپایی این دست مراسم شادی اهل‌بیت(ع) حمایت کرده است.

رزق و روزی عید

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه طرح حمایتی به همین مناسبت، بیان می‎کند: در چنین اعیاد و مناسبت‎های فرخنده و مبارکی، برنامه پخت و توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) بین محرومان حاشیه شهر یکی از برنامه‌های ثابت این مجموعه است. برای این مناسبت، توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم شامل قیمه‌پلو و پلو مرغ در مناطقی چون شهرک شهید رجایی، بلوار توس، رسالت وگلشهر در نظر گرفته شد.

غلامی همچنین از تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی با همراهی کانون‌‎های خادمیاری سطح شهر خبر می‎دهد و در این رابطه اظهار می‌کند: به نیت امام زمان(عج)، سه هزار بسته اقلام غذایی موردنیاز زندگی بین شماری از خانوارهای تحت پوشش توزیع شد.

حرکت در مسیر فرهنگ مهدوی

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، به برنامه‌های فرهنگی مناسبت این روز مبارک اشاره می‌کند و می‌گوید: هم‌زمان با میلاد باسعادت منجی علم بشریت حضرت مهدی(عج)، دیدار و گفت‌وگو با ۴۰ خانواده شهدای مدافع حرم باهدف تکریم و تقدیر از جان‌فشانی‌ شهدا و فداکاری‎های همسر و فرزندان آن‌ها در حال انجام است.

به‎علاوه، حرکت کاروان‎های شادی در جای‌جای شهر با حضور پنج تیم از مدیریت امور مجاورین آستان قدس و هنرنمایی گروه‌های سرود «آوای رضوان» با اشعاری با مضامین مهدوی ازجمله برنامه‌های تدارک دیده برای روزید نیمه شعبان است.   

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول