اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

ترسی که به عشق تبدیل شد/ پرواز خانوادگی در آسمان کنگان

بانوی کنگانی به همراه همسرخود تنها زوج فعال در رشته پاراگلایدار در استان بوشهر هستند که توانست بر ترس خود غلبه کند و در آسمان‌ها اوج بگیرد.

ترسی که به عشق تبدیل شد/ پرواز خانوادگی در آسمان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، پرواز شاید از دیرینه‌ترین آرزو‌های بشر باشد. از همان زمان که لئوناردو داوینچی اولین گام‌ها برای پرواز را برداشت و این رؤیای شیرین را دست‌یافتنی کرد، تا امروز همواره انسان پیشرفت‌های زیادی در این عرصه تجربه کرده است. بالن‌ها، پاراگلایدرها، پاراموتور‌ها و هواپیما‌ها هر روز تغییرات و پیشرفت‌های متعددی را به خود می‌بینند و بشر با کمک این ابزار‌ها توانسته بال به بال با پرندگان، لذت پرواز در آسمان را حس کند.

زینب زریابی یک بانوی ورزشکار و موفق در رشته پاراگلایدار که به همراه همسر خود در این رشته فعالیت دارند و توانسته‌اند یک باشگاه ورزش‌های هوایی را در کنگان راه‌اندازی کنند.به گفته وی، تنها زوج فعال در این رشته در استان بوشهر هستند و توانستند موفقیت‌های فراوانی در این رشته کسب کنند.

خبرنگار خبرگزاری فارس به همین بهانه به سراغ این بانو رفته و گفتگویی را با وی انجام داده است.

فارس: از چه زمانی اقدام به تشکیل باشگاه هوایی خودتان کردید؟

اواخر سال ۹۵ درخواست پروانه دادیم و در سال ۹۷ پروانه را کسب کردیم و باشگاه افتتاح شد. طی این دو ، سه سال حداقل ۳۰ ورزشکار وارد رشته‌های پروازی از جمله پاراگلایدار، پاراموتور و سقوط آزاد شدند.

فارس: آینده این رشته را در کشور ما چگونه می‌بینید؟
یکی از مهیج‌ترین و پرهزینه‌ترین رشته‌های ورزشی می‌باشد که واقعا به حمایت‌های مسؤولین برای ایجاد فضا و زیرساخت‌های لازم برای رشته در شهرستان و استان نیاز دارد.


فارس: چه محدودیت‌ها و موانعی در مسیر پیشرفت در این رشته وجود دارد؟
پیشرفت در این رشته‌ها ملزم به تجهیزات و تمرین مداوم می‌باشد ولی به دلیل بالابودن هزینه‌ها و کمبود امکانات علاوه بر زمان‌بر بودن آن برخی افراد پتانسیل‌ آن را دارند اما متاسفانه موقعیت آن را ندارند و این خود مانع بزرگی برای پیشرفت این رشته است.

فارس: هر کسی بنا به سلیقه خودش ورزشی را انتخاب می‌کند. انگیزه‌ پاراگلایدر و پاراموتور از کجا در شما پیدا شد؟

از سال ۸۹ الی۹۰ در کنار همسرم که شروع کردند حضور داشتم و با توجه به روحیاتم جذب این ورزش شدم و با حضور همسرم برای شروع این رشته بیشتر ترغیب شدم.

فارس: شروع آموزش پرواز در پاراگلایدر چطور است؟

اول جلسات تئوری برگزار می‌شود و بعد از آموزش‌ها و مفهومات تئوری، وارد جلسات و تمرینات عملی روی زمین و بعد در هوا در تمام رشته‌های پارا گلایدر و پاراموتور و سقوط آزاد انجام می‌شود.

فارس: شما بعد از آموزش دیدن، اولین بار کی توانستید پرواز را تجربه کنید؟
اولین پروازی که من بعد از آموزش و به صورت تنهایی انجام دادم بهمن سال ۹۷ بود.

فارس: لابد نخستین پروازتان خیلی خاطره انگیز بوده است؟ ترسیده بودید؟
استرس و اضطراب خاصی داشتم چون به میزان توانایی خودم در هوا ناخالص تجربه نداشتم و اولین بار بود تجربه می‌کردم. ترس از ارتفاع یک چیز معمولی است و مرد و زن ندارد. من خودم از ارتفاع می‌ترسیدم.

فارس:انتخاب رشته‌ای با این آمار کشته و مصدوم، ریسک نبود؟

به نظر من هرکاری را بدون اصول انجام بدیم ریسک وجود دارد حتی راه رفتن معمولی.

فارس:گویا همسرتان هم در این رشته فعال است، تا به حال تجربه پرواز دو تایی را داشتید؟

بله همسرم مربی من در پارا گلایدر و پاراموتور هستند و در رشته سقوط آزاد کمک مربی من بودند و مربی من استاد محمدی بود. اکثرا استارت شروع تمریناتمان درهفته با پرواز همسرم به همراه من و پسر ۶ سالمان می‌باشد.

فارس: هدف شما از تشکیل باشگاه چیست؟

هدف اصلی ما علاوه بر معرفی این رشته‌ها برای جوانان شهرستان کنگان و کاهش هزینه مشتاقان این رشته‌ها بود و  طی این سال‌ها هزینه‌های میلیونی به صورت شخصی برای ترویج این رشته در شهرستان بدون هیچگونه چشم داشتی یا درآمدزایی انجام دادم و تنها توقع ما حمایت مسؤولین از جوانان بومی این منطقه است.

 

 

 

گفت‌وگو:صلاح‌خنافره

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول