اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هوای چهارمحال و بختیاری در سیزده به‌در بارانی است

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه به استان رگبار باران و رعدو برق، وزش باد نسبتا شدید، وقوع تندبادهای لحظه ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به صورت محلی پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی تا پایان روز شنبه در استان پایدار است.

هوای چهارمحال و بختیاری در سیزده به‌در بارانی است

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با ورود سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه به چهارمحال و بختیاری  رگبار باران و رعدو برق، وزش باد نسبتا شدید، وقوع تندبادهای لحظه‌ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به صورت محلی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا پایان روز شنبه در استان پایدار است، ادامه داد: تمام نقاط استان به ویژه نیمه شمالی و غربی تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال اصابت صاعقه، شکسته‌ شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی و آسیب به سقف‌های موقت دور از انتظار نیست.

چراغپور به مردم توصیه کرد: احتیاط در رانندگی، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی، بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، عدم سمپاشی باغات را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه از فردا احتمال نفوذ گرد و غبار و افزایش غلظت آلاینده‌ها در جو استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: این پدیده سبب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد و باید از ترددهای غیرضرور به ویژه برای سالمند و افراد آسیب‌پذیر جلوگیری شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول