فرهاد میرزایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با راهاندازی مراکز مثبت زندگی مراکز به منازل مددجویان نزدیک شده و موجب تسهیل دسترسی مددجویان به مددکار و مراکز شدند.
معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اهداف راهاندازی این مراکز گفت: ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیتها و خدمات سازمان بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان از اهداف فعالیت مراکز مثبت زندگی است.
وی افزود: ارائه مجموعهای از خدمات سازمان در یک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهرهوری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت نیز از دیگر خدمات مراکز مثبت بهزیستی است.
میرزایی افزود: افزایش سطح کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامههای جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات نیز از دیگر خدماتی است که در مراکز مثبت بهزیستی ارائه میشود.
معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به استقرار مراکز مثبت زندگی بهزیستی در مناطق روستایی افزود: در مرحله اول واگذاری پروندهها 6 هزار و 346 پرونده مستمری بگیر به مراکز واگذار شده است و تاکنون بیش از 2 هزار بازدید از منزل مددجویان توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: اقدامات مراکز مثبت زندگی به گونهای برنامهریزی شده است که مددکاران باید حداقل هر 6 ماه یکبار به منزل مددجو رفته و از وضعیت مددجوی خود باخبر شوند و طبق مستندات و اطلاعات صحیح ، برنامه توانمندسازی خانواده را تنظیم کنند.
انتهای پیام/73004/ق