اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از وعده‌های پوچ کاندیداهای شورا تا انفعال هیئت فوتبال/ فوتبال یاسوج این‌گونه فنا شد

در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت حوزه سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورزش به خصوص فوتبال موجب شده که ورزشکاران و فوتبالیست های استان نتوانند قابلیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف نشان دهند

از وعده‌های پوچ کاندیداهای شورا تا انفعال هیئت فوتبال/ فوتبال یاسوج این‌گونه فنا شد

خبرگزاری فارس یاسوج؛ داریوش بهنیا- استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه ها دارای استعداد ها درخشانی است که در صورت استفاده صحیح و بهینه از این استعدادها قابلیت درخشش در میادین ملی و بین‌المللی را دارا هستند.

یکی از این استعدادها و ظرفیت های بزرگ استان در حوزه ورزش و به ویژه در فوتبال است که در سال های اخیر نشان داده شده اگر به رشته پرطرفدار و مهیج فوتبال توجه بیشتری شود جوانان استان قابلیت درخشش در همه میادین را دارند.

در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت حوزه سیاسی استان از ورزش به خصوص فوتبال موجب شده که ورزشکاران و فوتبالیست های استان نتوانند قابلیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف نشان دهند.

یاد قلعه عقاب‌ها بخیر

به ‌خوبی دیدیم که در دوره‌ای تیم فوتبال شهرداری یاسوج توانست با درخشش جوانان بومی و با حمایت های بی دریغ هواداران پرشور در ورزشگاه پیر شهر یاسوج یا همان قلعه عقاب ها افتخارات زیادی را کسب کنند.

از یادمان نرفته که چگونه تیم فوتبال شهرداری یاسوج توانست غول‌های فوتبال ایران را در ورزشگاه تختی و در قلب شهر یاسوج با شکست بدرقه کند مربیان بزرگی همچون ابراهیم قاسمپور امیر قلعه نوعی و مجید جلالی با چشمان اشک بار ورزشگاه تختی یاسوج را ترک گفتند که نشان دهنده ظرفیت و استعداد بالای جوانان این مرز و بوم است.

بی‌تدبیری شورا و شهرداری مساوی با محو تیم غول‌کش

متاسفانه در برهه‌ای که شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج مسئولیت تیم‌داری در مرکز استان را بر عهده گرفته بودند نتوانستند از پس این مسئولیت سنگین برآیند و تیم فوتبال شهرداری یاسوج بر اثر بی تدبیری مسئولان به خصوص در شورای شهر و شهرداری برای همیشه از صحنه فوتبال کشور کنار رفت.

وقتی که به ورزشگاه تختی یاسوج و یا سایر اماکن ورزشی می‌رویم با جوانان و نوجوانان سخن می‌گوییم همه از بی‌تدبیری مسئولان در حمایت از ورزش می گویند این روزها در همه جای دنیا ورزش بیشتر در رشته فوتبال خلاصه می شود که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فوتبال اکنون یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور به دلیل نبود تیم هایی از این استان در لیگ های کشوری است.

همگان منتظر بودند که با روی کار یک هیئت تمام فوتبالی بتوانند فوتبال استان را از وضعیت کنونی نجات دهند اما نه تنها چنین نشد بلکه شاهد پسرفت فوتبال استان در سالهای اخیر بوده ایم خوشبختانه یکی از ارکان فوتبال که به داوری این رشته ورزشی مربوط می شود در یکی دو دهه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد قیت دو چندانی داشت و دیدیم که تعداد زیادی از داوران استان ما در لیگ های برتر کشور و به خصوص در لیگ برتر فوتبال ایران درخشیدند اما متاسفانه به دلیل برخی حواشی و همچنین زیاده‌خواهی‌ها و عدم پیگیری وضعیت داوران استان اکنون وضعیت در حد گذشته نداریم.

فریب وعده‌های انتخاباتی را نخوریم

فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد به ‌جای ارتقا و جهش به سمت توسعه دچار حاشیه و حاشیه‌های زیاد شده است از همین رو و برای پی بردن به وضعیت ورزش استان در رشته فوتبال به ورزشگاه تختی شهر یاسوج رفتیم که تقریباً این روزها خالی از جمعیت و با سکوهای خالی و بی رونق همچنان منتظر جهشی در فوتبال استان است.

علی تقی پور یکی از جوانان دوستدار فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حذف تیم فوتبال شهرداری از میادین فوتبال کشور با انتقاد شدید از رویکرد شورای شهر در یکی دو دوره اخیر گفت: شورای شهر و کسانی که کاندیدای حضور در شورای شهر یاسوج شده بودند به جوانان دروغ گفتند و دست از حمایت تیم برداشنند و اکنون مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همه توانمندی‌ها یک تیم فوتبال در رده های کشور ندارد که برای مسئولان استان یک پوئن منفی محسوب می‌شود.

این جوان هوادار فوتبال با بیان اینکه در روزهای حضور تیم شهرداری یاسوج جوانان زیادی به ورزشگاه ها روی می‌آوردند و موجب می‌شد که آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در جوانان غلبه کند افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج نه تنها در حوزه فرهنگی هیچ کاری نکردند بلکه تنها دلخوشی جوانان استان در رشته ورزشی فوتبال را نیز از آنها گرفتند.

وی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات شوراها آگاه باشند و به کسانی رای دهند که به مردم با مردم رو راست بوده و دروغ نگویند تصریح کرد: انتظار این است که مردم از دوره های اخیر شورای شهر یاسوج درس گرفته باشند.

برای فوتبال استان دلسوز نبودیم

این هوادار فوتبال با بیان اینکه نباید همه مشکلات را به پای شهرداری و شورا نوشت و متاسفانه ورزش استان و همچنین هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر برای تیم داری همت آنچنانی از خود به خرج نداده است گفت: انتظار از خداداد افشاریان به عنوان پیشکسوت فوتبال ایران بیش از اینها بود.

برای برای پی بردن به مشکلات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به میان یکی دیگر از هواداران فوتبال در این استان رفتیم و از او در خصوص اوضاع کنونی فوتبال استان پرسیدیم که وی با اظهار تاسف از وضعیتی که اکنون بر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد حاکم شده است اظهار کرد: روزگاری شهرستان گچساران نیز یکی از قطب های فوتبال در جنوب کشور بود و همه از نام تیم فوتبال صنعت نفت گچساران واهمه داشتند اما اکنون به دلیل عدم حمایت و همکاری دستگاه های مختلف از جمله ورزش و جوانان، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، هیئت فوتبال آن شهرستان و هیئت فوتبال استان که کمترین تعامل را با یکدیگر دارند موجب شده که تیم نفت و گاز که می‌تواند و می توانست در لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشته باشد اکنون در لیگ دسته دوم فوتبال ایران و در رده های پایین جا خوش کند.

این هوادار فوتبال خاطرنشان کرد: با همه استعدادهایی که در مناطق مختلف استان از دیشموک و قلعه رئیسی گرفته تا دهدشت و چرام باشت گچساران و یاسوج متاسفانه نتوانستیم به دلیل عدم دلسوزی و عدم برنامه ریزی و کار تشکیلاتی در حوزه ورزش رشته فوتبال را در کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه خود قرار دهیم.

آیندگان چه برداشتی از عملکرد ما دارند

به گزارش فارس، در سالهای اخیر که فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به توسعه فوتبال در کشور می توانست گام های بلندتری در راه توسعه و پیشرفت بردارد اما به دلیل عدم توجه و پرداختن به حاشیه‌ها و متاسفانه عدم حمایت حوزه سیاسی استان از ورزش به خصوص فوتبال موجب شد تا کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج مرکز این استان در رشته ورزشی فوتبال با مشکل روبرو شده و اکنون یکی از تنها مراکز استان در ایران باشیم که از داشتن یک تیم فوتبال خوب و قوی در لیگ های برتر کشور از جمله لیگ برتر لیگ دسته یک جام آزادگان و لیگ دسته ۲ محروم باشیم.

اکنون با داشتن یک ورزشگاه مدرن ۱۵ هزار نفری چنین وضعیتی برای استان جای تاسف دارد مسئولان فوتبال مسئولان ورزش در استان و مسئولان سیاسی باید در سال 1400 از اتمام دوره کنونی دولت تدبیر و امید به فکر چاره باشند تا آیندگان آنها را مقصر به کم‌کاری در ورزش و به خصوص در رشته فوتبال نکنند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول