اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موزه‌‎ها و اماکن تاریخی زنجان و ابهر تعطیل شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: موزه‌‎ها و اماکن تاریخی زنجان و ابهر تعطیل شد.

موزه‌‎ها و اماکن تاریخی زنجان و ابهر تعطیل شد

داود آبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به مصوبات هشتاد و پنجمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس در استان به ریاست حقیقی استاندار زنجان و اعلام وضعیت جدید رنگ‌بندی تعدادی از شهرهای کشور، وضعیت شهرستان‌های زنجان و ابهر در استان زنجان نیز در محدوده رنگ نارنجی کرونایی اعلام‌شده و در این شرایط موزه‌ها و اماکن تاریخ که در مشاغل سطح شغلی شماره 3 قرار دارند مجاز به فعالیت نیستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی و اعلام ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص قرارگیری شهرستان‌های زنجان و ابهر در محدوده رنگ نارنجی کرونایی، موزه‌ها و اماکن تاریخی شهر زنجان و ابهر تعطیل می‌شوند و فعالیت سایر تأسیسات نیز طبق پروتکل‌ها، وضعیت نارنجی میسر خواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس موزه‌های زنجان شامل موزه ذوالفقاری، موزه رختشویخانه در شهرستان زنجان و موزه مردم شناسی پیر زهرنوش در شهرستان ابهر و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام می‌شوند و در صورت تغییر وضعیت و بازگشایی مجدد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: امسال همچنین در راستای کاهش میزان شیوع و افزایش مجدد نمودار مبتلایان به کرونا در استان، آیین نوروزگاه در شهرستان ابهر و تمامی اماکن تاریخی اجرا نمی‌شود.

آبیان تصریح کرد: همه مصوبات ستاد اجرای خدمات سفر شهرستان برای همه اعضا قابل اجرا بوده و همکاری لازم را با دبیرخانه ستاد در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول