اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی 350 فرد مبتلا به اوتیسم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 350 فرد مبتلا به اوتیسم در استان، گفت: مرکز آموزش و توانبخشی اوتیسم شهرکرد از سال 1388 به عنوان تنها مرکز فعال در استان با کادر متخصص در امور مربوط به غربالگری، تشخیص، آموزش، مددکاری و ... به افراد دارای این اختلال خدمات ارائه می‌دهد.

شناسایی 350 فرد مبتلا به اوتیسم در چهارمحال و بختیاری

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به شناسایی 350 فرد مبتلا به اوتیسم در چهارمحال و بختیاری، گفت: مرکز آموزش و توانبخشی اوتیسم شهرکرد از سال 1388 به عنوان تنها مرکز فعال در استان در حوزه غربالگری، تشخیص، آموزش، مددکاری و ... به افراد دارای این اختلال خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی‌درمانی، روانشناسی و مشاوره، آموزش خانواده، روانپزشکی، هنردرمانی، موسیقی درمانی و ... از دیگر خدماتی است به افراد دارای اوتیسم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: خدمات آموزشی و توانبخشی این مرکز در دو شیفت صبح و بعدازظهر و طی 4 ساعت برای کودکان فراهم شده است.

عسگری عنوان کرد: به 60 نفر از توان‌خواهان روزانه آموزش ارائه‌های لازم ارائه می‌شود و 50 نفر از توان‌خواهان نیز تحت پوشش خدمات حمایتی و مددکاری این مرکز قرار دارند.

وی توضیح داد: طیف سنی خدمت‌گیرندگان مرکز از حدود 2/5 سالگی تا سنین بزرگسال می‌باشد و هر ساله تعدادی از کودکان به مدارس عادی می‌روند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تشخیص و ارزیابی کودکان اوتیسم با استفاده از تست‌های تشخیصی استاندارد متناسب با سن کودک در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: دوم آوریل (سیزدهم فروردین‌ماه) به منظور افزایش آگاهی عمومی،کمک به افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد انگیزه و استفاده از نهایت توان و قابلیت این افراد، روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول