اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان دیدن کردند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: یک میلیون و 91 هزار و 450 نفر در تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان دیدن کردند

آرمان وطن‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:از 28 اسفندماه 99 لغایت 14 امسال تعداد 20 هزار و 960 نفر در استان اقامت کردند.

 وی مجموع بازدیدهای نظارتی را هزار و 69 مورد و مجموع تذکرات و اخطارات به بازدیدکنندگان را 67 مورد ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز یک میلیون و 91 هزار و 450 مورد تفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند افزود: شهرستان‌های مریوان، سنندج سقز و بانه بیشترین آمار گردشگران نوروز امسال را به خود اختصاص داده است.

وطن‌دوست دریاچه زریوار، منطقه اورامان، روستای پالنگان، بازار بانه و مریوان، عمارت‌های تاریخی سنندج را مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری پربازدید استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال عنوان کرد.

به گفته وی، صنعت گردشگری یکی از حوزه‌های درآمدزا و اقتصادی است اما با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در جهان کرونا آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری وارد کرد.

سال گذشته تمام مراکز و اماکن گردشگری استان بنا به دستورالعمل ستاد کرونا تعطیل اعلام شد.

به گزارش فارس، بناهای تاریخی، موزه، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، عمارت آصف،‌ حمام‌خان، پارک آبیدر و برخی مکان‌های طبیعی و گردشگری مشهور از جمله کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده، تاقه‌دار، امیریه، هفت آسیاب از مراکز دیدنی در سنندج است.

مریوان با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی بکر و زیبا، وجود دریاچه زریبار و روستاهای هدف گردشگری یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری استان است.

طبیعت بکر و روستاهای هدف منطقه اورامان کردستان،‌ منطقه پالنگان و قلعه زیویه از دیگر مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود. شهرستان بانه به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و مجتمع‌های تجاری و تفریحی قطب گردشگری غرب کشور شناخته شده است و سالانه هزاران مسافر و گردشگر از این منطقه دیدن می‌کنند.

تاکنون 35 منطقه نمونه گردشگری در استان  شناسایی شده است، کردستان با یک میلیون و 610 هزار نفر جمعیت و 10 شهرستان و صدها مکان تاریخی و طبیعی جایگاه ویژه در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته است.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول