اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

محدودیت برگزاری مراسم ماه رمضان در شهرهای نارنجی و قرمز

استاندار قم از محدودیت برگزاری مراسم های ماه مبارک رمضان در شهرهای نارنجی و قرمز خبر داد.

محدودیت برگزاری مراسم ماه رمضان در شهرهای نارنجی و قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که امروز و پس از نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا با خبرنگاران گفت و گو می کرد با تقدیر و تشکر از مردم فهیم و ولایتمدار قم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیان کرد: خوشبختانه مردم قم در مناسبت هایی مانند مراسم تحویل سال، تعطیلات نوروزی، جشن نیمه شعیان و همچنین روز طبیعت نهایت همکاری را با مدیریت استان نشان دادند و همین همراهی سبب شد تا این مناسبت ها هم باشکوه برگزار شود و هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراه باشد.

وی با اشاره به بحث ها و مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در این جلسه، آخرین وضعیت شهرها و استان های کشور از نظر بیماری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که وضعیت بسیاری از شهرها و استان ها از این منظر تغییر پیدا کرده و متأسفانه خیز چهارم بیماری کرونا در برخی از آن ها آغاز شده است.

استاندار قم درباره استان قم نیز خاطر نشان کرد: متأسفانه قم هم وارد وضعیت نارنجی شده است، اما در صدد هستیم تا با إعمال محدودیت های مربوط به این وضعیت، از خیز موج چهارم کرونا در استان جلوگیری کنیم.

سرمست موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا را درباره سیاست های سفر به کشورهای همسایه اعلام و تصریح کرد: هیچ گونه دوگانگی در برخورد با مسافران عازم کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق نخواهد بود، بلکه محدودیت های لازم بر اساس وضعیت إعلامی در این کشورها إعمال خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از عدم رعایت قرنطینه توسط برخی از افراد با تست مثبت کرونا یادآور شد: متأسفانه برخی از این افراد با عدم رعایت قرنطینه سبب آسیب به دیگر مردم می شوند و از این رو در جلسه امروز ستاد ملی مقرر شد تا اقدامات تنبیهی و بازدارنده درباره این افراد مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

استاندار قم سپس به کلیات طرح قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره مراسم های ایام ماه مبارک رمضان توجه داد و اذعان کرد: بر اساس کلیات این طرح، مقرر شد تا شهرهای با وضعیت آبی و زرد امکان برگزاری مراسم را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند، اما اصل در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز بر محدودیت این مراسم و یا برگزاری آن در فضای باز با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی است.

وی اضافه کرد: البته برای مراسم شب های قدر هم تدابیری اندیشیده خواهد شد که در زمان لازم اطلاع رسانی می شود.

استاندار قم با بیان این که مقررات و محدودیت های وضعیت نارنجی در استان به اصناف و ادارات ابلاغ خواهد شد افزود: 14 ماه است که استان قم با این بیماری دست و پنجه نرم می کند و از این رو باز هم باید از همراهی مردم و اقشار مختلف در رعایت شیوه نامه ها و محدودیت های إعمال شده تقدیر و تشکر کرد.

سرمست با اشاره به اینکه استان قم در موضوع کرونا و نسبت به دیگر استان های دیگر در وضعیت قابل قبولی به سر می برد گفت: البته نگرانی درباره موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد و از این رو از مردم استان انتظار می رود تا همراهی های لازم را در این موضوع مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/2258/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول