اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توضیحات قانونگذار عراقی درباره محورهای گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن

نخستین دور گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، چهارشنبه هجدهم فروردین ماه انجام می‌شود.

توضیحات قانونگذار عراقی درباره محورهای گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان پارلمان عراق با اشاره به اینکه دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن هفتم ماه جاری میلادی (۱۸ فروردین) ازسر گرفته می‌شود، بر ضرورت تثبیت نقاط اصلی برای استفاده از آن در دور جدید گفت‌وگوها تأکید کرد.

الزیادی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که دور جدید گفت‌وگوهای بغداد و واشنگتن شامل محورهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی خواهد بود.

او افزود که دولت عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» پرونده‌هایی را برای بررسی در اختیار دارد که از جمله آن پرونده امنیتی است.

وی بر ضرورت تثبیت نقاط اصلی برای استفاده از آن در دور جدید گفت‌وگوها تأکید کرد و افزود: «عراق امروز نیروهای امنیتی بسیار خوب و پیشرفته‌ای دارد و می‌تواند در دفاع از مرزهای کشور به خود اتکا کند و نیازی به نیروهای اضافی نداشته باشد».

گفت‌وگوهای راهبردی بغداد- واشنگتن ژوئن ۲۰۲۰ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و دو طرف بر اهمیت روابط راهبردی و تلاش برای اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای تأمین منافع دو کشور و تحقق امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.

از سوی دیگر وبگاه «العربی الجدید» به نقل از یک مسئول دولت عراق گزارش کرد که عراق به استمرار کاهش نیروهای بیگانه در این کشور تمایل دارد.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول