اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاد علی محمودی استاد ادب و دانش آسمانی شد

استاد علی محمودی از اهالی فرهنگ شهرستان سوادکوه که از وی تلفیقی از تعهد، مهربانی و‌ دغدغه‌مندی یاد می‌شود، آسمانی شد.

استاد علی محمودی استاد ادب و دانش آسمانی شد

خبرگزاری فارس مازندرن ـ عمران اکبرنژاد|استاد علی محمودی تلفیق تعهد، مهربانی و دغدغه‌مندی استاد مهربان ما، آسمانی شد.

شمرده‌شمرده حرف می‌زد، در دوران دبستان و راهنمایی از او به عنوان اسطوره معلمان متعهد یاد می‌شد که با وجود روشندل‌بودن، درس اخلاق و تعهد و ادب را به دانش‌آموزانش می‌آموخت..در دوران دبیرستان که فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در کتابخانه عمومی شهر زیراب داشتم ارتباط بیشتری پیدا کردم و در جلسات انجمن شرکت می‌کردند و همواره وزن ارزشمندی برای جلسات ما بودند.

برای بار‌های اول که در کنارش می‌ایستادم و با هم مسیر خانه ایشان در نوبنیاد تا کتابخانه را طی می‌کردم احساس افتخار می‌کردم و ادای احترام خالصانه همشهری‌ها نسبت به ایشان را با غرور نگاه می‌کردم و شاید «ورمزی در کنار بینج» (علف‌های خودرویی که همراه با برنج رشد می‌کرد) از کمال و ادب و وجاهت ایشان بهره می‌بردم.

به رسانه و فرهنگ بسیار اهمیت می‌داد و هر بار که زنگ می‌زدم تا از نظرات‌شان بهره بگیرم با روی‌گشاده می‌پذیرفت و همسر مهربان‌شان هم همواره مانند مادری گرانقدر برای من در کنار همسرشان بود.

برای دریافت مجوز نشریه تلاش کرد و زمان گذاشت ولی در گیر و دار اداری صادر نشد و جای تاسف برای همه ما داشت که چرا برایشان «نه» و برای دیگرانی که فقط ارتباطات دارند، «آری».

بعد از یک هفته حضور در دانشگاه، برنامه دیدار با استاد محمودی یکی از برنامه‌های ثابت من بود و عدم حضورشان برایم افسردگی و ناراحتی به همراه داشت.

همیشه صحبت با ایشان برای من انرژی‌زا، اشتیاق‌برانگیز و باعث حرکت به جلو بود.

برای رسانه‌ای کردن دیدگاه‌های ایشان تلاش زیادی کردم و حتی از انتشار یک مصاحبه آماده با کلمات مهربانانه و پدرانه، جلوگیری کرد ولی سرانجام یک مصاحبه خوب از زندگی و دغدغه‌هایش گرفتم و در خبرگزاری فارس و پایگاه خبری اخبار سوادکوه(سوادکوه‌نیوز) کار کردم.

چاپ کتاب «سوادکوه در پهنه تاریخ» با همکاری آقای سعدی قاسم‌نژاد از دغدغه‌های بزرگش بود که حجم بزرگی از کارش انجام شد ولی هنوز به اتمام نرسید.

به سوادکوه علاقه زیادی داشت و در سال‌های اخیر در جلسات خانوادگی بخش زیادی از وقت دورهمی‌ها به بحث و بررسی آخرین رخداد‌های شهرستان با محوریت ایشان و اطلاعات و آمار و اخبارم، سپری می‌شد.

برای انتخاب مدیران بومی دغدغه‌مند بود و همیشه بیان می‌کرد که شهرستان سوادکوه باید در جایگاه بهتری باشد.

…و استاد مهربان ما آسمانی شد…

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول