اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تماس 4 هزار زنجانی با 123

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 طی یک سال گذشته پاسخگوی نزدیک به 4 هزار تماس تلفنی هم استانی‌های بوده است.

تماس 4 هزار زنجانی با 123

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی و خودروی خدمات سیار در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات  اجتماعی است، افزود: خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 طی یک سال گذشته پاسخگوی نزدیک به 4 هزار تماس تلفنی هم استانی‌ها بوده و بهزیستی توانسته است خدمات تخصصی خود را در اختیار آنها قرار دهد.

وی تصریح کرد: دستیابی سریع به آمار و اطلاعات و امکان گزارش‌گیری‌های مستمر ‌به منظور استفاده در تصمیم‌گیری‌های دوره‌ای یا کلان از مزایای سامانه اورژانس اجتماعی است.

وی با اشاره به شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی گفت: مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت‌های خانگی و آسیب‌های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط 123 و خدمات سیار رفع می‌شود.

محمدی قیداری ادامه داد: ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی (از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی) و به شکل سرپایی و نگهداری است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به شرایط مراجع ( مراکز خانه سلامت ، بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی و... ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول