اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صفر تا ۱۰۰ سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی

طی چهارمین سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی و بازدیدهای مسعود سلطانی‌فر، جمشید تقی‌زاده معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارتخانه از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان‌های استان قول‌های مساعدتی برای تکمیل این اماکن داده شد و مقرر شد تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

صفر تا ۱۰۰ سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اماکن ورزشی به فضاها و همه عوامل تاسیساتی، خدماتی رفاهی و بهداشتی گفته می‌شود که بستر اجرای فعالیت‌های ورزشی در سطوح آموزشی، تمرینی و رقابتی را تسهیل و فراهم می‌کنند.

در بسیاری از موارد برای احداث اماکن ورزشی خراسان‌جنوبی برنامه‌ریزی مدونی صورت نمی‌گیرد، تامین منابع مالی پایداری تبین نمی‌شود که زمان‌‌بربودن احداث آن منجر به فرسایشی‌شدن سازه‌ها، هدرشدن بیت‌المال و هنجارشکنی اجتماعی می‌گردد.

طی چهارمین سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی و بازدیدهای مسعود سلطانی‌فر، جمشید تقی‌زاده معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارتخانه از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان‌های استان قول‌های مساعدتی برای تکمیل این اماکن داده شد و مقرر گردید تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

پروژه ۱۲ ساله استخر شهرستان بشرویه

یکی از این پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام خراسان‌جنوبی استخر سرپوشیده بشرویه است که عملیات اجرایی آن با زیربنای هزار و ۴۵۰ مترمربع در سال ۸۸ آغاز شده و پس از ۱۲ سال با هزینه‌کرد ۳۵ میلیارد ریالی از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است که در صورت تأمین ۵۰ میلیارد ریال در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سالن ورزشی چندمنظوره و استاندارد در حال ساخت شهرستان فردوس که بعد از استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند با زیربنای دو هزار و ۱۸۶ متر مربع با گنجایش هزار و ۲۰۰ نفر تماشاچی و امکانات اداری به‌عنوان بزرگترین پروژه ورزشی خراسان‌جنوبی مطرح می‌باشد، در سال ۸۸ کلنگ زنی شده و با هزینه‌کرد ۱۳ میلیارد ریال از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

اعتبار ۶۰ میلیاردی برای تکمیل استخر بشرویه

برای تکمیل این سازه ورزشی ملی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که بنا بر پیشنهاد سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان مقرر گردیده با مشارکت استانداری و با ۵۰ درصد از منابع استان و ۵۰ درصد هم از منابع وزارتخانه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استخر سرپوشیده شهرستان خوسف یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی است که عملیات احداث آن از سال ۹۰ آغاز شده و با هزینه‌کرد ۴۵ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است.

برای تکمیل این پروژه آبی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که در بازدید جمشید تقی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان و مسؤولان استانی و شهرستانی مقرر گردید با تخصیص اعتبار لازم تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

سالن ورزشی روستای تیغاب قاینات در پیچ تأمین اعتبار

سالن چند‌منظوره ورزشی روستای تیغاب شهرستان قاینات که از پروژه های ملی خراسان‌جنوبی است، کلنگ احداث آن در سال ۹۱ آغاز بر زمین خورد که بعد وقفه شش ساله در سال ۹۷ با اعتبار پنج میلیارد ریال سوله فلزی آن خریداری و سرپا شده است.

در سال ۹۸ طی بازدید مسؤولان خراسان‌جنوبی از این پروژه ورزشی ملی خراسان‌جنوبی و انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ بین استانداری، فرمانداری قائن و اداره‌کل ورزش و جوانان مقرر گردید با تامین اعتبار یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عملیات سقف‌گذاری، کف‌سازی و تجهیز دفتر اداری سالن ورزشی انجام و تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد که خلف وعده شده است.

طی بازدید روز پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ جمشید تقی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان، هیات همراه و مسؤولان ورزشی خراسان‌جنوبی از سالن ورزشی روستای تیغاب دو باره مقرر گردید گزارشی در ارتباط با وضعیت این سازه ملی به وزارتخانه تنظیم و به منظور تخصیص اعتبار برای تکمیل و بهره‌بردابی آن تا پایان دولت دوازدهم اقدام شود.

اسفدن هم بی‌نصیب نماند

یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی که طی روزهای اخیر مورد بازدید جمشید تقی‌زاده، معاون وزیر ورزش و جوانان، هیات همراه و مسؤولان خراسان‌جنوبی قرار گرفت سالن چند منظوره ورزشی شهید ناصری شهر اسفدن است که به منظور تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه ملی مقرر گردید رایزنی‌های لازم صورت پذیرد.

اعتبار اولیه سالن ورزشی چندمنظوره شهید ناصری شهر اسفدن شهرستان مرزی زیرکوه بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال در سال ۹۶ بوده است که تاکنون با تخصیص قریب‌بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار و برای تکمیل این پروژه ملی ورزشی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که در سال جاری برای روند احداث آن حدود هشت میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مطالبات ورزشی خراسان‌جنوبی

در حاشیه برنامه‌های افتتاح و بهره‌برداری از چمن‌های مصنوعی فوتبال مناطق روستایی شهرستان‌های زیرکوه و بیرجند که معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، هیات همراه و مسؤولان استانی خراسان‌جنوبی که طی روزهای اخیر صورت گرفت، مطالبات مردمی در راستای احداث سالن‌های ورزشی انجام شد.

اهالی روستای برکوک‌ بخش مرکزی شهرستان زیرکوه و مردم روستای مهموئی بخش مرکزی شهرستان بیرجند نیز درخواست ساخت سالن ورزشی داشتند که مقرر گردید طی مکاتبات اداری و پروسه‌های اجرایی به صورت مشارکتی توسط اداره کل ورزش و جوانان و خیرین ورزشی عملیاتی شود.

انتهای‌پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول