اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست جامعه اسلامی دانشگاه تهران از مجلس درباره مذاکره پنهانی دولت با آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دولت بدون در نظر گرفتن عزت و منافع ملی، قصد دارد در قالب کارگروه های به اصطلاح مشورتی، آمریکا را وارد فرآیند مذاکرات کند، خواستار موضع‌گیری قاطع نمایندگان مجلس در این باره شد.

درخواست جامعه اسلامی دانشگاه تهران از مجلس درباره مذاکره پنهانی دولت با آمریکا

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی نامه‌ای با تاکید بر اینکه دولت بدون در نظر گرفتن عزت و منافع ملی، قصد دارد در قالب کارگروه های به اصطلاح مشورتی، آمریکا را وارد فرآیند مذاکرات کنند، از نمایندگان مجلس خواست تا در برابر این موضوع اقدام قاطع کرده و با استفاده از ابزارهای نظارتی از زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام جلوگیری کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی 

با سلام 

همانگونه که مستحضرید دولت اعتدال هشت سال است که پیشرفت کشور را معطل مذاکره نگاه داشته است و علی رغم تجربیات فراوان و خسارات متعددی که در این راه گریبان مردم را گرفته است، همچنان بر این روش نادرست اصرار دارد.

اکنون در ماه های آخر این دولت و پس از منویات مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پس از این تجربه ناکام هفت ساله عقلانی ترین و تنهاترین راه، بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات برجام، لغو تمامی تحریم ها توسط آمریکا و راستی آزمایی آن توسط ماست، شاهدیم که دولت، مجددا باب مذاکرات پنهانی با آمریکا را بر سر برداشتن تحریم ها باز نموده و زیر بار ذلت و خواری مقابل دشمنان رفته است.

مستحضرید که تحریم، ابزار اصلی آمریکای مستکبر در جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی است و ریشه در دشمنی عمیق او با ملت ایران و نظام انقلابی ما دارد. بنابراین بدیهی است که هیچگاه دست از این ابزار نخواهد کشید و انتظار لغو تحریم توسط آمریکا، بیهوده است و می بایست، راهبرد خنثی سازی تحریم را در پیش گرفت.

لکن دولت بدون در نظر گرفتن عزت و منافع ملی، قصد دارد در قالب کارگروه های به اصطلاح مشورتی، آمریکا را وارد فرآیند مذاکرات کنند و اینگونه که از سخنان رییس جمهور و وزیر امور خارجه پیداست، آمریکا می خواهد بدون هیچ اقدام عملی، به برجام بازگردد و ما نیز تعهدات خود را از سر بگیریم.

خواسته ما از وکلای ملت، هوشیاری و اقدام قاطع در برابر وادادگی دولتمردان و استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام است و حداقل کاری که باید صورت گیرد، ممانعت از حضور هیات ایرانی در جلسات وین است.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول